KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, 6 May 2016

Umrah 2016


Baru-baru ni aku 1 family gie umrah 16 April sampai 27 April 2016. Pakai Pakej Tiram Travel. Naik Air Asia X. Kali ke-2 aku ke Tanah Suci... Pertama kali buat Mr Cinta dan anak-anak. Alhamdulillah... syukur sangat.. keluarga aku antara yang terpilih menjadi tetamuNYA.

Kat Airport Sepang

Dalam Masjid An-Nabawi

Berhampiran Tiang Raudah


Aku pun sempat sembahyang kat Raudah.. karpet hijau lagi. Walaupun agak sesak tapi Allah memudahkan urusan itu. Alhamdulillah... syukur... 


Masjid An Nabawi


Masjid Quba

Masa kat madinah kami dibawa melawat Masjid Quba. Alhamdulillah dipermudahkan segalanya... sempat solat sunat kat sana. 

Atuk n ShahFiq... Sebelum tinggalkan Madinah

Singgah Bir Ali utk niat Umrah


Masjid Bir Ali

Perjalanan dari Madinah untuk menuju ke Mekah. Ambik masa 6 jam jugak nak sampai Mekah. Singgah Masjid Bir Ali untuk niat umrah. 

Sampai je Mekah.. hantar beg dalam hotel..terus berkumpul utk buat umrah. Ramai sangat orang kat sana. Menakjubkan. 

Tunggu bas nak gie Masjid Hudaibiyah

Jabal Rahmah


Haiqal kata dia tak yah panjat Jabal Rahmah ni sebab jodoh dia dah jumpa.. Ada kat sekolah... hahahah. Nak gelak aku. Bukit ni ramai yang berdoa berkaitan jodoh. Dipertemukan jodoh.. dipanjangkan jodoh... Aku cuma berdoa semoga jodoh aku dan dia berkekalan hingga ke syurga, dan semoga anak-anak aku diberi jodoh yang sempurna.

Saie

Aku tunggu kat tepi sambil tunggu Mr Cinta selesai buat umrah yang ke-2.

Tunggu Abah siap saie.. 

Dah bertahlul. Selesai Umrah ke-2

Nanti sambung lagi.. 





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...