KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, 23 January 2015

ShahFiq Darjah 1

Sekolah dah masuk 2 minggu aku baru nak update cerita pasal si bongsu masuk darjah 1. Ini pun ada kekuatan nak update blog.

Pagi ShahFiq sekolah agama... pegi sekolah aku hantar sendiri... balik dari sekolah agama tu ada van hantarkan dia gie transit. Aku pilih transit sebelah sekolah kebangsaan jerk.. senang tak yah transport gie sekolah kebangsaan.

Hari mula-mula biasa ler budak darjah 1... buat perangai... nanges... huhuhu aku kene tunggu dia sampai habis sekolah... tapi aku sempat gak lari-lari... kalau tak masak aku duduk tunggu dia...

Beratur

Sepanjang ShahFiq kat dalam tu... mata tak pernah lekang dari pandang aku... tenung macam orang bercinta.. tak puas-puas... hahahaha lahai...anak.... takut betul.. kalau2 ibu tinggalkan ko yek.

Sepet

Tu mata makin sepet sebab menangis.. hahahah manja bebeno anak kecik aku ni. Tobat tak nak beranak kecik dah aku... kekekekek boleh ke gitu...

Ari pertama ni aku uruskan sendiri dia... balik dari sekolah agama... aku amik untuk siapkan sekolah kebangsaan pulak. Sama gak peelnye... nangis jugak masa sekolah kebangsaan tu...

Putera Bongsu

Muka pun tau muka baru kering air mata... heeheheh.... Masa nak gie sekolah ni.. macam-macam alasan untuk dia lengahkan masa.. jam rosaklah... nak cari sapu tangan lah... nak tukar beg sekolah lah... buat aku meradang jerk...

Berhimpun

Shahfiq antara yang menangis masa berhimpun kat dewan ni. heheheh maka aku tak leh hilang dari pandangan mata dia untuk elak dia terus menangis... aduss... penatnye ibu dik... tolong lah.....huhuhuh

Bila dah masuk kelas... aku ikut sampai kelas dia... macam aku kata tu... tak nak bagi dia nanges... pas tu bila dia dah leka sikit... baru aku lari... nak balik.. baring-baring. Tapi kene datang sebelum time rehat. Kalau terlajak tidur... habis alamatnye melalak dia...

Dalam kelas

Tengok tu.. kan aku dah kata... mata dia tak lari dari pandang aku... tak leh lari... bila dia nampak aku dah nak jauh dari tempat aku berdiri... dia terus berlari kat aku... huhuhu tak takut cikgu langsung bebudak sekarang. Kalau aku dulu takut nak bangun dari kerusi.. sampai terkencing ....hahahah 

Waktu Rehat

Masa rehat aku dah siap-siap belikan nasi lemak kat dia. Hari mula2 ramai sangat mak bapak kat kantin. Tak nak dia panik.. aku bawak dia lepak kat kerusi batu. Esoknye baru nak ajar cara beli kat kantin.

Masa makan ni asyik bertanye jerk dia... "Kenapa ibu tak tunggu kat tingkap... kenapa itu... kenapa ini" Last sekali aku cakap aku kene halau ngan mak guard... hehehehe terus dia senyap.

Bila lepas rehat.. aku balik... datang semula sebelum dia keluar kelas... hehehehh tamat episod hari pertama persekolahan... seharusnya.. hari pertama tu macam aku yang sekolah... penat sesangat.. tapi sangat puas hati sebab berjaya menguruskan sendiri anak2... 

Semoga TUHAN terus bagi aku kekuatan untuk menguruskan sendiri anak-anak dan rumahtangga aku. Semoga diberi peluang untuk aku melihat kejayaan anak-anak dimasa akan datang setelah pengorbanan yang aku curahkan kepada mereka. AMIN

1 comment:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi wwwasianbet77com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...