KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 27 January 2015

Bekal oh! Bekal

Sekolah dah lama bukak... minggu ni dah masuk minggu ke-3. Alhamdulillah... semuanya ok.. Tahun ni aku rasa macam nak cerita 1 azam tahun baru.. kekekek dah masuk bulan 2 baru nak sembang pasal azam.

Azam aku tahun ni nak sediakan bekal untuk anak-anak aku bawak gie sekolah... kalau boleh dapat buat tiap-tiap hari lagi bagus. Kalau tak dapat buat tiap2 hari... dapat buat 3 kali seminggu pun ok. Hari yang tak sempat tu.. dapat bekalkan roti pun tak pe.

Aku gugel gambar-gambar yang boleh menarik perhatian aku dan menguatkan semangat aku untuk bangun pagi-pagi untuk masak. Semuanya dibuat dengan penuh kasih sayang. Hahahah walaupun ibu diorang garang... selalu naik hantu... tapi dengan  cara-cara ni.. aku pasti anak-anak tau yang aku sayangkan diorang.

Banyak contoh cantik2 yang dapat.. antaranya yang kat bawah ni... mampuih kalau nak buat cantik-cantik. Dengan kene bangun pagi... nak hadap menghias bekal... aku buat seadanya ajer... janji ada.. terlaksana azam aku. Cantikkan.... contok bekalan kat bawah ni.




Aku memang tak mampu nak buat selawa yang kat atas tu. Masa awal-awal sekolah ari tu.. aku pakai je bekas2 plastik yang ada. Tapi bila dah susun atas meja.. macam tak cantik.. kekekek... Aku pun ajak anak2 jenjalan kat Mr. DIY Puchong... cari bekas plastik yang sama. Jom lah nengok makan yang aku bekalkan kat anak-anak aku tu.

Mee Goreng

Mee goreng antara menu yang paling simple. Bangun pagi kupas je bawang putih... ketuk2...tumis letak kicap.. rencahnye aku taruk fish cake ngan sayur. Pas letak dalam bekas... gorengkan telur... dapat le masing-masing bawak gie sekolah.. kenyang... kat kantin sekolah, tak yah rebut-rebut beli makanan. 

2 vs 1


Pulut kuning tu untuk angah ngan along. Nasik goreng tu plak untuk ShahFiq. ShahFiq tak nak bawak pulut.. Aku pakai bekas yang baru beli kat Mr.DIY tu. Seragam je kan.. heheheh


Nugget, sosej, coklat ngan roti sosej

Roti sosej tu aku beli frozen. Pagi goreng ajer. Tepi tu sajer aku letakkan coklat yang parents aku bawak balik dari Mekkah baru ni. Kalau tak kosong je kat petak belah sana tu. 

Bekalan untuk si bujang...ngan bekalan untuk ibu

Pas ni kene selalu fikir apa yang nak dibuat untuk bujang2 aku bawak ke sekolah.. Sekurangnya dapat masing2 makan air tangan ibu diorang yang garang ni..hehehehe





2 comments:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi wwwasianbet77com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...