KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 21 October 2014

Taman Inggeris Kekononnya

Hahahah apa da tajuk... aku ni selalu berangan nak taman ala inggeris... selau nengok rumah orang cantik-cantik... sampai timbul keinginan nak buat sendiri. Tapi aku tak minat nak buat yang semak serabut.. simple-simlpe... sesedap mata memandang. 

Sejak menjak ni aku hias sikit-sikit kat car porch tu... yang mana patut buang, aku buang... mula-mula sekali nak rialisasikan impian aku ni.. aku cari kerusi taman... kerusi sekenhen jerk.. dari kaler coklat aku cat putih....

Kononnye

Meja ikea 4 seji tu aku rembat mak aku punya... hahahah apa punya anak... tak memberi harta langsung kat mak bapak... merembat ada lah... gambar atas tu masa aku tengah nak cari idea... sambil nengok jejak blog-blog orang lain...

Mr Chinta melayan kerenah binik dia

Mr Chinta pun aku nengok bersemangat merealisasikan taman impian aku. Habis segala kayu dipunggah nak buat macam-macam. Lepas buat cat... sepanjang ni aku bermain ngan cat dan tinner. Sampai kulit jadi keras kematu sebab main menda alah tu.

Nak Gantung Sarang Burung

Kononnya aku nak gantung sarang burung kat sini. Tapi tak beli-beli lagi. Sementara aku gantung apa nama benda berbunyi tu.. kling...kling...kling.... Tempat gantung tu aku beli kat Mr diy.. kaler hitam. Aku spray putih... 

Aku pakai konsep putih.... sebab dalam blog-blog orang yang cantik-cantik aku nengok dalam rumah buat perabot putih cantik sangat.. tapi aku tak terapkan konsep inggeris tu dalam rumah.. sebab aku suka suasana rumah ala bali atau tropika...


Tapi sebab nak juga ada 1 konsep inggeris tu.. aku buat kat car porch ler... Buat simple jerk sebab nanti senang nak kemas. Kalau serabut sangat silap-silap ada ular..lipan menyorok dalam tu..

Sibuk Bertukang

Ni nak buat umah burung... Rumah burung tu aku rembat jiran aku punye... hahaha tuannye dah pindah Shah Alam... jadi aku amik le yek rumah burung tu...tuan burung...heheheh

Sebelum ni aku nengok kat internet..mahal gak harga dia..kalau dah siap... asyik tangguh...tangguh nak beli... lastly Mr Chinta buatkan pakai pallet katil... ngan pasu kosong.... dapat pun aku rumah burung tu....

Meja

Money plant

Money plant tu aku selalu kutip kat opis... sambil balik nak gie car park... aku petik dalam 3-4 tangkai... lam-lama jadi banyak...rimbun... pokok ni dalam umah pun aku taruk gak... murah  dan cantik.  Tu tempayang mak mertua aku... amik kat kampung. Dari terbiar..meh aku yang kerjakan...

Hasil tangan Mr Chinta

Opps... ada patung...jangan salah anggap ye.. aku tak bawak masuk pun patung-patung tu dalam umah... ye lah aku masih hormat fatwa yang menyatakan tak boleh bawak patung yang menyerupai benda hidup dalam rumah. 

Aku beli patung-patung tu banyak tempatnya.. Ada kat Romantika.. ada kat kedai biasa ada kat Air Hitam, Johor. Saya nak bagi taman berseri sikit. 

Sebahagian

Sebahagian dari idea untuk mendekor taman aku tu. Banyak lagi nak buat... tapi kene sikit-sikit sebab kewangan tak mengizinkan untuk aku buat terus siap... hahahah Mak Jemah gaji kecik...nak... huhuhu.

OK tak

Semalam Mr Chinta baru gantung rak kat atas rumah burung tu.. aku tak sempat snap... nnti kalau aku sempat aku snap n tayang yang dah siap sepenuhnya... Kalau ada nak bagi idea apa nak buat..boleh komen kat bawah... aku memang nak idea dan pandangan dari ramai untuk jadikan taman ni cantik,,, 



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...