KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 14 July 2014

Hari Jadi Haiqal Jatuh Pada Bulan Puasa

Ari tu Haiqal ada tanya aku... "ibu.. birthday angah ibu nak buat apa".. aku jawab.. "nak buat amende bulan pose" ....  heheheh dia pun sengeh jerk... kecewa kot... sebenarnya aku dah plan ngan Mr. Chinta... kalau boleh nak buat gak sambutan untuk dia... iye lah.. masa birthday Along... aku buat birthday party kat umah.. masa birthday ShahFiq aku buat birthday party kat sekolah dia... alih2 tang Haiqal.. jatuh hari puasa. 

Buat aku mati akal untuk berfikir... aku kata kat Mr.Chinta kekonon nak hantar makanan kat masjid.. bagi orang untuk buka puasa... kalau bagi orang makan.. nak-nak berbuka puasa besar pahalakan... saham untuk Haiqal ler tu.. 

Tapi macamana tak kesampaian lak.. alih aku sediakan jajan dalam kotak .. aku letak kurma... kacang tumbuk.. choco oat ngan biskut raya. Siap tampal stiker Selamat Berbuka Puasa..haahahah... Bagi kat kengkawan kelas dia. 

9 Tahun 

Aku hantar kat kelas dia 10 minit sebelum balik. hehehehe aku takut kalau hantar awal nanti.. bebudak makan...huhuuhu. Aku tak amik pun gambar jajan tu... sebab tak ingat.

Lepas hantar jajan tu... balik umah bersiap.. sebab nak bawak diorang berbuka kat luar. Kepci jerk.. anak-anak aku kalau makan kat luar.. itu jerk diorang nak... ajak gie tempat lain diorang tak mau.. birthday boy pun nak makan kepci... kami ikutkan ajer..

Sebelum tu aku pesan kat Mr.Chinta suh amik ShahFiq kat Sungai Way.. sebab jenis aku ni... kalau tak cukup korum aku memang tak akan makan kat luar. 

Biar tapow... balik umah makan... heheheh anak-anak pun dah faham... kalau aku kata nak makan kat luar.. maka mereka akan tahu kesemua adik beradik akan ada masa makan tu nanti. 

Permata Dari Syurga

Memang aku cuba sedaya upaya aku untuk terapkan semangat penting dan sayangkan adik-beradik kat anak-anak aku.   

Kami makan kat Kepci Puchong... depan umah aku... Puchong hamende ntah.. tapi dekat ler... keluar simpang taman terus jumpa simpang Kepci. dekatkan.. hehehehe

Masing-masing pilih ikut tekak. Ada yang makan nasi ngan ayam... ada yang makan ayam sajer... ada yang makan beger... Aku order tiramisu ngan Tartufo. 

 Birthday boy ngan tiramisu n tartufo

Kekonon kek nak sambut hari jadi le tu... kekekek kesian angah... kek sekecik tu jerk dia dapat tahun ni... Sebenarnya memang aku malas nak beli kek.. sebab nanti tak makan.. sapa yang nak habiskan.. bulan2 puasa ni... 

 Birthday Boy 

 ShahFiq

 Along

Alhamdulillah... lepas makan... kami pun balik.. anak-anak.. aku kerah terus gie sembahyang maghrib... sebab dah cupol sangat masa... tu yang buat aku tak berapa gemar berbuka kat luar. Apa pun semua berjalan lancar...

Kepada Abang Ngah... semoga hidup sentiasa dalam keredhaan Allah... mendapat keberkatan didunia untuk meraih kejayaan diakhirat kelak.

Semoga Abang Ngah jadi anak yang soleh... sentiasa berada atas landasan Islam dan sentiasa memperoleh rezeki yang murah dan halal. Sentiasa berada dalam sifat sabar dan bijak berfikir secara rasional untuk memperoleh kehidupan yang gemilang. In Shaa Allah....  Ibu sayang Abang Ngah...







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...