KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 16 April 2014

Ruang Bacaan

Pagi tadi masa tengah gosok baju... sambil dengar radio..ada sagmen Dr Fadzilah Kamsah. Celoteh pasal pupuk semangat membaca pada anak-anak. Dia kata selalu bagi reward kat anak-anak berdasarkan prestasi.

Contohnya..kalau kita kata.. bila pekse dapat markah tinggi dapat hadiah... memang selalu dan dari zaman dulu lagi cara tu dibuat oleh ibubapa. Sama lah jugak ngan aku..

Aku pernah janjikan kat anak2 nak bagi itu..bagi ini.... Cabaran tu ada yang disahut.. ada gak yang lebur gitu jerk... kekekeke

 Xbox.. sampai sekarang tak dapat2 lagi.

Kat umah aku ada ruang bacaan. Asalnya bilik kecik yang diubahsuai. Dijadikan ruang terbuka untuk dijadikan ruang bacaan dan tempat study.


Bersepah

Ruang study diorang memang ler sersepah-sepah. Kalau aku nengok teruk sangat keadaannya..maka aku mengamuk n diorang terus kemas... kekekek

Ye lah..cuba bayangkan kalau tempat nak belajar semak..berserabut... nak belajar pun macam tak boleh sampai ilmu tu kat otak.. ye dak.. hehehehe


Nengok tu.. asah pensil tak reti nak buang kat tempat dia. Nie kalau ada kelapangan masa.. memang harus aku naik hantu.. huhuhu  tapi gambar ni aku snap pagi tadi..lepas jerk aku dengar Dr Fadzilah Kamsah tu berceloteh kat radio.

Rak buku 

Pergh..Serabut

Kamus

Ha..hambik kau

Nengok tu macam-macam pesen kat rak buku tu....  dengan songkoknya..dengan alat tulis bersepah-sepah.. Beg berterabur.. heheheh.. 

Anak2 aku selalu lepak kat ruang study..bacaan ni selalunya lepas sembahyang Maghrib.. untuk ulangkaji pelajaran pas tu kalau kene kuarantin pun diorang akan lepak sini gak... Kuarantin kenapa.. kekekek sebab bergaduh ler... 

Oklah... saje jerk aku ambik point Dr Fadzilah Kamsah tu... kalau tak tak de topik nak update blog yang dah semakin kuram dan bersarang ni... babai.








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...