KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, 17 October 2013

Berhujung Minggu Di Sungai Sendat

Sabtu ari tu aku anak beranak lepak kat Sungai Sendat. Sungai Sendat ni letak atas sikit dari Kawasan mandi Ulu Yam.  

Kat Sungai Sendat ni kalau nak masuk kene jalan sampai hujung jalan. Ada simpang tiga korang akan jumpa papan tanda arah untuk ke Sungai Sendat ni.

Papan Tanda

Kemudian korang akan lalu perkampungan cina n ada jugak ladang getah... jalan jerk terus... kereta memang tak banyak masuk... tapi tak akan salah jalan punye...

Perkampungan Cina

Ladang Getah

Dulu kalau nak gie sana jalan berbatu tapi ari tu aku pergi dah ada jalan tar... bagus... naik kereta kecik pun boleh sampai... tak yah tunggu 4x4 lagi.

Sampai2 macam biasa ler hero2 dah terkinja-kinja nak mandi.. aku kata nanti lar dulu.. kan baru sampai... tapi mana mau dengar kata... masing2 tu...

Tak Sabar

Ha... turun2 jerk masing2 menjerit... sejukkkk..... kekekekek tau pun ko sejuk.... sebab tu orang suh lepak dulu.. amik udara hutan... ni tak... terus nak terjun main air.... rasakan.... kekekekek

Lepas mandi... masing2 kelaparan.. ye lah sejuk khen... Makan lar.... pagi2 tu bangun tidur aku terus goreng nudget n sosej yang ada dalam peti ais.. saja buat makan... bawak jajan2 n singgah tepi jalan beli nasik lemak bungkus.

Bekalan

Lapar

 ShahFiq yang takut2 nak turun air

Along n Angah

Abah n hero-heronya

Masing-masing leka mandi... sekejap naik kat wakaf tu.. sekejap turun mandi.. sampai kecut kulit diorang.. Nengok2 dah pukul 2.30 petang... aku bagi time setengah jap lagi kat anak2 tuk mandi... sebab nak chow... kekekkeke

Lepak sebab dah sejuk

Si ShahFiq ni beriya bagai balut badan... sejuk katanya... tapi hampeh..... tak nak turun sungai... takut... kekekekek.. apa lah adik ni.. penakut...

Dah Nak Balik

Pukul 3 petang aku pun chow sebab time ni banyak motor mat rempit masuk... nak cari port merendek.... naik rimas aku nengok... masa pagi2 aku sampai tadi.. tenang jerk... damai.. anak2 nak mandi pun senang...

Babai

Ikutkan diorang memang ler tak nak balik... ye lah sesekali mandi sungai... sejuk.. seronok... tak pe lah ada masa lapang kita pegi lagi hek anak2....





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...