KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 19 June 2013

Hari Sukan Shah Fiqrie 2013

Ari Sabtu lepas sekolah ShahFiq buat Hari Sukan. ShahFiq pun punye le bersemangat... dari malam sebelumnye dah sibuk bercakap hal sukan kat umah. 

Pagi2 jerk.. tak yah susah2 nak gerakkan dia.. panggil jerk... sebut ari sukan.. terus bangun... hahahha sangat mudah buat sesuatu perkara kalau disertakan dengan minat..

Berkumpul

Sampai-sampai jerk kat sekolah ShahFiq terus berkumpul ngan kengkawan dia... Gambar tu aku amik dari luar jerk... malas nak masuk area dia berkumpul.

Beratur 

Bila dah lama berkumpul kat dalam tu.. budak2 tadika disuruh beratur... pas tu berkawad then nyanyi lagi Negaraku..lagu sekolah. 

Owh selalu si ShahFiq nyanyi-nyanyi tu gropenye lagu sekolah dia. Patutlah masa sekolah kat Tadika Perpaduan dulu tak ada lagu tu.

Tinggi gak si ShahFiq tu yek

Kepit bola kat ketiak

Aku tak tau hapa nye sukan tu.. tapi dari mata kasar jangan bagi bola tu jatuh dari ketiak dia. Kepit ketat-ketat... 
Mak bapak banyak tang jerit bagi sokongan.. kekkeke aku tak jerit.. tapi bila dia lalu kat depan aku.. aku bisik kat dia.. cepat dik... cepat... nanti menang....

 Jangan tumpah nanti kalah

Ni plak bawak air pakai pinggan. Jangan bagi tumpah yg dalam gelas.. nanti kalah... heheheh  tegak jerk.. tapi aku risau gak.. takut kalau kaki dia tersandung... tertiarap.. mesti tumpah kan.. Tapi alhamdulillah...

Keretapi

Ni pulak keretapi... masuk dalam gelung bawak lari... hahahah ko nengok perut Shahfiq terkepit.. kekekeke perut bulat...tetiba terkepit jadi kecut.... Ala... pas tu aku sajer tanye.. "sakit ke perut adik tu" terus dia buat muka sedih... huhuhu 

Pas tu terus dia menangis... alololo ngadenye ko..... hahahaha... abah dia terus gie hadap anak bongsu dia tu.... ha...apa lagi... lagi terus le melalak... meratap... menangis.. bagai... cikgu dia cakap.. masa berlatih ari tu tak de lak dia komplen sakit perut ke.... huhuhu anak abah ler sangat....

Monyok

Pas tu abah dia bawak lepak kat khemas ibubapa. Aku bagi minum air.. pas tu hantar balik kat cikgu dia... sebab nanti nak amik hadiah... group dia menang... dapat pingat emas lagi... heeheheh

Pingat Emas

 Yeah....kuning menang.... ha...bila dapat hadiah bar nampak senyum.... hhhmmm muka ada senyummmm.....  Bila dah dapat hadiah n makan.... kitapun balik......


Broom

Tapi sebelum balik tu aku suh ShahFiq naik motor.. eh.. motor ke tu... ntah haku pun tak tau apa ke nama bende alah tu... Sajer bergambar... Bapak kepada pengetua dia punya.... hahah tak dapat beli... dapat naik pun ok lah...






2 comments:

  1. wahhhhh....semangat betoi...... sonok melayan kerenah anak2 bersukan.... kite mak bapak pun lagi bersemangat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. betul..betul...betul....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...