KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 11 June 2013

Bercinta Zaman Dulu

Tetiba lak sambil aku dengar lagu2 lama ni.. teringat bercinta zaman dulu-dulu. Nostalgia dulu-dulu orang kata. Zaman dulu bercinta pakai surat... tak macam zaman sekarang ni... pakai ntah hapa hapa ntah application. 

Aku pun tak terkecuali mempraktikkan zaman pakai surat ni... hahahah saper yang kena... Mr Chinta pun tergolong gak dalam mangsa aku menulis surat cinta ni.. hik!hik!hik!... aku kan budak sastera.. adakala aku pakai ayat jiwang.. adakala aku pakai ayat gila2.



Selalunye kalau buat surat.. tak de le nak tulis hapa sangat.. tapi bila pengakhir surat tu.. mesti aku tulis lirik-lirik lagu yang best zaman tu... hahahahh tak de koje le tu... walhal homework padah banyak dalam beg tak siap... sibuk nak menulis surat cinta.... ihiks...

Aku dulu suka buat sampul surat dari wrapping paper..pakai kulit majalah...pakai kertas yang wangi tu. hmmm kalau tak de kertas wangi pun sebelum pos surat aku seletkan perfume kat surat tu... nanti bopren dapat dia cium surat tu... khen surat tu dari aku... maka ibarat dia cium haku le tu... kekekek gatai Mak Jemah.... Kretif tak aku dulu..huhuhu

Pakai Wrapping Paper

Pakai Suratkhabar

Kalau beli setem aku singgah kat post opis dalam perjalanan nak pegi bus stop time balik sekolah.. wakaka sempat lagi tu... simpan sikit duit belanja.. nak beli setem.. nak bagi surat kat bopren..huhuhu

Kalau masa raya paling syok... seminggu raya dah mula cari kad raya untuk bopren...heheheh untuk orang lain jarang aku beli... walaupun dapat kad raya.. jarang beno aku balas.. huhuhu rugi duit beli kad.. kekekek makan lagi best.

Selain surat... pakai tipon.... tipon pondok tu ler... bestnye time tu....kalau windu col.. cecepat cari duit syiling... berjalan kaki cari public phone... nak pakai tipon umah nnti mak bising.. bil mahal... maka bergayut macam siamang kat tipon tu... 

 Tipon cenggini dulu

Kalau masa aku study kat ITM Shah Alam dulu (sekarang UITM) siap belajar cara nak jolok lubang duit tu ngan paper klip... nnti klu col.. tak yah pakai duit.. masuk seposen dah leh bergayut lelama... hmmmm...

Kalau time tunggu panggilan lak... tepat jerk pukul sekian-sekian.. dah siap2 tunggu.. asal berdering jerk tipon.. maka aku punye ler tu... kalau tersesat orang lain tipon.. frustnye... sambil jeling jam... mengharap siapa yang tengah pakai tipon cecepat letak... kang bopren aku nak tipon tak dapat lak... 

Hahahah yang melayan aku semua ni opkos adalah Mr Chinta.. dari zaman aku tingkatan 4 lagi dia melayan aku... walaupun aku tau pompuan banyak keliling pinggang... hahahah bak kata kawan sekelas aku dulu... best women wins. 

Walaupun aku pernah loss contact selama hampir 4 tahun dengan dia sebab kami mempunyai jalan hidup masing-masing...walaupun pernah bercouple ngan orang lain lepas putus ngan dia... tapi kuasa dan takdir Tuhan... akhirnya dia yang menjadi pasangan hidup aku kini. Jodoh,pertemuan, ajal dan maut ditangan Tuhan.


Cenggini handset pertama aku

Bila jumpa kali ke dua pulak... zaman dah ada handphone... maka... dia mengayat aku pakai sms pulak... hehehe dah tak de istilah surat lagi.... pengalaman 2 era yang berbeza pernah aku lalui... dan sekarang teknologi semakin canggih... sampai aku pun tak terikut dengan application canggih manggih sekarang... 

Apapun aku berani kata bercinta zaman dulu lagi indah berbanding zaman sekarang..... Sangat-sangat merindui zaman remaja yang penuh dengan kegembiraan.. tanpa fikir masalah keliling.










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...