KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, 30 May 2013

Majlis Persandingan Shiela & Syahidan

Ahad ari tu Mertua aku buat kenduri Walimatulurus. Adik ipar kawin... cerita pasal nikah ada aku cerita kat bawah nun. Ank pompuan last kawin... Yang tinggal ada 2 lagi...orang bujang.

Ok..mula-mula.. bangun pagi... goreng ikan masin.. heheheh ikan masin cam dah jadi wajib lak kalau nak buat kenduri. ihiks! 

 Penggoreng

Mak mertua aku suh goreng kat dalam umah, tapi aku ajak biras goreng kat luar.. kalau kat luar lapang sikit... pas tu terang.... sambil goreng leh duduk sembang... kalau dalam umah tak leh nak duduk.... kene diri tegak depan dapur... hahhah


Sementara dia goreng ikan.. aku prepair buat tag nak taruk kat meja makan belah pengantin lelaki. Ye lah mana cukup kalau semua family nak makan kat meja pengantin. 

Maka kene reserved kan meja untuk family diorang. Nanti senang ... time rombongan dah sampai tak yah sibuk nak cari meja kosong.. meja dah tersedia. Terurus sikit. 

Meja Makan Tetamu


Tetamu Terawal

Majlis kawin kalau kat kampung ni macam awal sikit mulanya... pagi dalam pukul 10 tu dah ada orang datang... wah.. kalau kat umah mak aku... pukul 12 tengahari baru orang datang serbu.

Tapi tak pe, sebab semua dah prepair awal... makan minum pun pihak katering hantar awal... so tak terkocoh-kocoh. Katering tu sedara mara family kat kampung gak.

Mencekik

Anak-anak aku makan awal.. ye lah.. nengok makanan terhidang banyak... masing0masing terus lapar... walhal awal lagi. Sarapan pun nasi goreng... takkan pukul 10 dah lapar..heeheheh

Sepanjang kenduri ada satu motor aiskrim lepak kat tepi pokok sawit... anak-anak aku bantai beli jerk aiskrim... aku rasa 3 beradik tu habis dalam RM20 dok ulang beli aiskrim... heheheh

Dalam pukul 1 lebih sikit rombongan pengantin lelaki datang.... aku nengok tak de saper lak menyambut pengantin.. heheheh aku bagitau biras aku.. mana penyambut pengantin.... hahaha.. ntah... tak tau mana... tanye lak pak mertua aku.... mana penyambut pengantin.... dia kata... mana ada... beras kunyit pun tak ader... cakap loghrat perak dia....

Oklah... sib baik aku tau nak buat beras kunyit... hahahah sebenarnye beras camput kunyit ajer... ye ler... kalau tak mesti panik... pengantin dah nak sampai kat gerbang... oppss... cop pengantin pompuan jangan jalan laju2... beras baru nak sampai...

Bila beras kunyit dah siap... baru pengantin pompuan jalan laju menuju rombongan pengantin lelaki. Aku , biras, anak-anak aku n mak sedara Mr Chinta jadi penyambut pengantin...diketuai oleh Mak Uda. Dengan tangan kuning-kuning aku dengan tak malunye menabur beras kunyit.. kekekekke

Bersanding


Makan Beradab

 
Family Pengantin Lelaki

Door Gift

Orang ramai datang n penuh sekitar pukul 1 sampai 2 lebih.. time makan tengahari... Mak Mertua aku lepak kat door gift tu..  tunggu tetamu sambil beri berg tu kat tetamu. 

Dalam pukul 3 lebih nak pukul 4 gitu majlis selesai.... masa tu Mak Mertua n kakak ipar aku gie menapow lauk kat van katering.. hehehehe.... lauk tak banyak lebih.. tapi nasik masyaAllah.. banyaknye lebih....

Tapow

 Bungkus

Aku bawak balik lauk untuk sekali makan jerk... aku takut basi nnti.. huhuhuh so aku ambik apa yang nak makan untuk malam nnti.... sebab petang tu jugak aku balik Puchong... esok kerja.

Itu je ler serba sikit cerita majlis kawin adik ipar aku. Apapun aku doakan kalian bersatu hingga ke syurga... Semoga dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah.... dan selamat menempuh alam berumahtangga...






2 comments:

  1. bestnye.. meriah betul wat secara gotong royong ni.. suka suasana kenduri ni.. :) ape pun selamat pengantin baru utk kedua2 mempelai.. :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...