KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 28 May 2013

Majlis Pernikahan Shiela Jamaludin

Pagi Sabtu sebelum nikah... kena masak untuk tetamu datang... Ni rewang jerk....Pepagi Pak Mertua aku... Mr. Chinta ngan Abang Ipar aku cari ayam.. 4 ekor katanye.. Sekali bawak balik ayam tak siang n potong... kekekeke.. ajer... Biras aku ajak aku potong ayam.... huwahaha.... malas... bukan tak reti....

Potong Ayam

Biras aku.. pada pandangan mata kasar aku dia ni orang kuat sediakan makan Majlis Pernikahan ni. Masak itu ini... gerak sana.. gerak sini.... hahahaha lantak le orang nak kata hapa pun... keje dia suksess jerk....

 Biras aku ambik kontrak masak kari ngan goreng sayur... aku lak ambik kontrak goreng ikan...goreng ikan masin ngan masak lemak labu.... kekekeke laku gak air tangan aku..... huhuhuhuh

Masak kat laman umah

Kari

Sambil kami masak Mr. Chinta cover kawasan bawah umah dengan kain... apa motif... tak tau.. rasanye tutup segala yang tak cantik kat bawah umah.. hehehe ye ker... tapi dari dulu memang cenggitu....


Lepas masak.. terus ambil tuala .. mandi.... nak nengok orang nikah... sajer buat meriah.... sambil-sambil kacau pengantin...hahahah hakikatnye memang aku suka kacau orang baru lepas kawin.. ihiks!! kalau yang open minded ler... kalau yang tak mau senyum malas teman melayan...kekekekke

 Sedara mare datang rewang

Berdebar le tue

Aku terima nikahnye

Taklik

Keluarga pengantin lelaki bertandang umah kami lepas nikah... sampai jerk diorang terus buat kenduri kesyukuran sikit n makan-makan.

Makan kat dalam umah...makan berhidang...Cuaca agak panas sikit....  mungkin kurang selesa.. tapi mintak maaf lah bagi pihak mertua aku kepada keluarga pengantin lelaki atas kekurangan kami itu.

Doa Selamat

Batal air sembahyang

Ni haku nak tanye.. korang berdua ni ada air sembahyang ker tidak... kekekek ye lah dah nama nak batal air sembahyang... baik ngaku.... korang tak de air sembahyang.... hahahah

Cium

Masa ni kekonon pengantin lelaki baget suci noks.... malu nak cium... alih aku kata jerk... dah halal... jangan le malu-malu.... kan mulut hakak ko dah berbunyi kekekek. 

Alhamdulillah

Malam tu ntah sampai pukul berapa masing2 lepak baru tidow.. last2 pagi esok aku bangun masing-masing terbongkang... paling terharu nengok abang ipar  ngan anak2 dia n adik ipar yang sanggup berkorban tidur kat luar umah sebab dalam umah penuh.. heheheh. 

Gambar hujung tu Mak sedara Mr Chinta sembahyang... jangan lak korang kata ada hantu bertenggek kat camera aku lak.. tahyul tu... tahyul...kekekek


Syukur masih ada yang memartabatkan sistem kekeluargaan. Teringat masa kawin aku dulu pun bapak aku ngan pak sedara aku tidow luar umah.. ahahah walhal dalam umah kosong... tu tebiat orang kata.. sesajer nak seronok ler tu kekekeke

Terbongkang

Malam tu sebenarnye hujan.. anak buah Mr Chinta kekonon baget nak tidur kat pelamin...ha kau... masing2 naik kat beranda tu... angin kuat agaknye... tempias jugak rasanye ni.... apapun aku ucapkan tahniah dan besar hati atas pengorbanan  itu.

Nanti ada lapang aku cerita pasal majlis bersanding lak.... bab kawin tu biar ler pengantin jerk yang tahu...kekekekek




2 comments:

  1. sonoknyer kenduri ada rewang cenggini..skang payah dh nak jumpa..sob sob sob

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenduri nikah jerk rewang... kawin deme pakai katering

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...