KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 28 May 2013

Di Sebalik Tabir Majlis Perkahwinan Shiela Jamaludin

Adik ipar aku yang kawin. Nikah hari Sabtu.. Sandingnye hari Ahad. Kami anak beranak balik kampung hari Jumaat... lepas Asar kami bertolak balik kampung.

Sampai kampung dah dekat pukul 8 malam... Sampai-sampai jerk nengak abang ipar ngan bini dia tengah nak rebus telur untuk bunga pahar.


Rebus Telur

Mak Mertua teman

Barang-barang nak kenduri

Bungkus gula-gula

Gula-gula
Sementara nak siap keje2 yang dibuat... bakal pengantin pun berinai... biras aku yang conteng malam tu... pakai inai pokok n pakai inai india dalam tiub tu.

 Berinai

Inai Daun

Tapi inai pokok tu tak berapa merah lak.. kalau zaman aku ari tu.... pakai inai pokok jerk... amboi bukan main merah... agak jenis pokok kot.  

Stiker 

Sekarang ni nak conteng inai pun senang.. pakai stiker jerk... masa zaman aku dulu kene pangil orang tolong ukirkan.... tapi aku tak buat.. sebab laki aku kata tak suka comot.... kata laki aku yek... tapi aku suka.. nak buat dah masa tu.. tapi dia tak kasi... inai hujung jari je ler...

Anak-anak dah lena

Anak-anak aku dah lama berlayar malam tu. Kalau tak mau sibuk diorang mengacau Makcik diorang nak berinai... Oklah... nanti sambung kat cerita pasal nikah lak....









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...