KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 13 May 2013

BBQ Sabtu Kelmarin

Memang lama betul aku tak update blog nie. Kali ni aku update tapi cam biasa ler cerita bab family aku. Cerita pasal sabtu lepas.

Dalam pada orang menyambut Hari Ibu esoknye... aku sambut hari Sabtu. Tapi bukan sempena hari Ibu. Aku tak sambut sebab atas nasihat yang arif.. Hari Ibu tu mengarah kepada hari meraikan mother ntah hape ke mende ntah kat gereja... wallahualam...

Ok aku buat BBQ. Tetiba terfikir nak buat BBQ.Malas nak fikir masak nasik.. lauknya hapa.... so apa kate kita BBQ. 

Pagi2 Mr Chinta bawak aku gie Pasar Borong Selangor... cari ayam, ketam, sotong..... kalau beli sana untung2 dapat harga murah... tapi tak pun... setakat beli runcit tak denye dapat murah...kekekekk. Tak pe lah Mak Jemah redha...hahahhaha

Perap ayam

Ayam ni aku pakai resepi satay jerk.. malas nak buat yang taruk madu... rempah ketumbarlah.. jintan lah.... Aku cuma taruk...bawang merah, bawang putih, halia serai, kunyit, garam ngan gula... 

Kerang pun ada

Kerang ni aku tak berapa berkenan.. bau tak sedap...kekekek tapi Mr Chinta berkenan... berselera... maka kita beli 3 kilo.... buat kerang bakar

Sosej, Ayam, Hati ngan Pedal

Tengah Berasap

Mr Chinta 

Makan Kat Luar

Ari tu tengahari buta aku anak beranak makan kat luar... tapi teduh ler... tak le menghadap matahari terik... Saje seseronok sekali sekala cenggitu. Budak2 pun happy

Kerang

Last sekali bila semua ayam, sosej dah bakar... kami bakar kerang pulang... masa ni masyaAllah.. bau dia perghh... Tapi Mr Chinta ngan ShahFiq laju jer makan.... tak pe lah... busuk pun busuk ler.. janji diorang kenyang... kekekekek

Adik Aku

Main Kerang

Haiqal dok pelik bebenor ngape kerang tu hidup lagi. Siap dok jolok-jolok kerang tu... katup kerang tu... 



Amende yang ghairah sangat tu

Kiranye tengahari tu tak de makan-makan nasik... makan ayam ayam...sosej...kerang jerk...kekekeke. Tapi kenyang sangat.... syukur nikmat Tuhan....

Okeylah... nanti ada masa aku update lagi... aku cubalah aktif balik dalam penulisan blog ni... pergh.... macam blogger ulung lak.... babai....

2 comments:

  1. perghhhhhhhh... sedap bbq.. sib baik smlm dah bbq dah.. :D

    ReplyDelete
  2. Sekali sekala memang seronok.. kalau selalu tak lalu makan ayam rentung...hehehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...