KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 4 September 2012

Raya 2012 Versi Perak

Walaupun cerita2 pasal raya dah basi tapi aku tetap nak citer gak...kekekek kalau tak... tak de memori masa tua nanti...hehehehe..poyo jerk ko Mak Jemah ooiit...

Aku balik Perak petang raya pertama tu... selalunye raya ke-2 atau ke-3 aku balik..tapi tahun ni balik awal sebab Mr Chinta ada plan ngan adik-beradik dia nak raya kat Lumut hari raya ke-2 umah Pak Sedara dia.




Nie gambar masa perjalanan ke Lumut. Masing-masing ngantuk...perut lak dah penuh. Risau aku... takut masing-masing nak cari tempat membuang sisa-sisa makanan yang dah diproses tu.


ShahFiq main ngan sepupu dia

Haiqal

Masing-masing main pasir kat bawah umah erk lar sebab kalau dah balik umah nanti memang tak dapat ler ko nak genggam pasir debu-debu tu..mau naik hantu aku...

Sebab tu lah anak aku suka balik kampung..bebas agaknye...kalau kat umah tu macam terkurung dalam sangkar emas..kekekek emas ler sangat.....emas sebab tahun ni langsir aku warna emas..huhuhuhu


Atuk ngan waris-warisnya

Sebelum balik tu sempat lak aku suruh cucu2 pak mertua aku berbaris..berkumpul ngan atuk dia.... nengok tu atuk siap ada kerusi..siap tukar baju melayu lagik... 

Ye lah nak bergambar ngan cucu-cucu pewaris takhta Raja Sungai Sumun.kekekek... ajak opah bergambar..kata opah tak mau..opah tak sedia lagi ... mana nak sedia opah tengah siapkan kuih tapow anak cucu nak balik dah..... 

Amboi..amboi..amboi..nengok si ShahFiq tue... boleh lak selit kat celah2 atuk tue...semua atuk dia nak conquer...hehehehe

Salam...salam...kalau tak salam tak dapat duit raya

Murah rezeki anak-anak time raya nie... heheheheh kalau-kalau mak budak tengah kering boleh ler menyendeng kat anak-anak.....kekekekek... Yang tengah menghulur tu kakak ipar aku.






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...