KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, 20 September 2012

Makan-Makan Last Raya (Part 2)

Hehehehe berpart-part pulak entry ni... ye lor kang aku taruk gambar...panjang menjela ke bawah ada lak yang muak nengok...ye dak.... Entry kali ni sambungan dari entry sebelumnye..entry kat sini . Pasal makan-makan adik-beradik Mr.Chinta aku tu....

Aku buat ala-ala Hi-Tea lor konon...chewah... Hi-Tea gitu.... kekekkeke... masa awal2 biras aku kata nak raya umah aku aku dah pinar...kepala dah memikir nak masal hapa... 

Adu yai.... apa...ama.... nak tala hapa kat derang lak khen... aku lak mood malas nak memasak....nak pakai catering...berapa kerat lak yang ada.. bukan nak buat open house pun...kalau buat open house...mau haus aku laki bini...kekekekek

Aku pun kata lah kat derang aku buat steamboat ngan BBQ jerk lor...  tak le berenyah nak masak... macam tahun sebelum tu aku masak sendiri.... hhmmm cerita yang tahun lepas kalau korang malas nak cari ada kat sini .

Juadah

Aku sediakan steamboat, ayam BBQ, kerang bakar, roti jala, cocktail..buah-buah ngan air... memang tak renyah sangat lar sebab steamboat ngan ayam/kerang tu bakar time makan2 tu...

Periuk

Aku sediakan 3 periuk steamboat untuk deme adik beradik makan... kekekeke buat sos steamboat ngan sos2 yang korang nampak kat gambar atas tu... untuk gandingkan ngan makanan2 yang ada....



3 meja aku bukak

Ce nengok meja bulat tu... selekeh aku nengok saprah tu... ni Mr.Chinta le yang bentang kat meja tu... senget bengot...kekeke... tapi sebab dah letak periuk malas aku nak angkat... lantak ler..bukan nak berguling atas meja tu...kekekek

Anak buah Mr.Chinta ngan anak2 aku tengah menikmati steamboat yang tengah menggelegak

Korang nengok gambar ni terbalik ke betul

Adik Mr.Chinta yang bongsu(baju ijau)





"ye Yang... abang kat Puchong ni...pas ni kita jumpe hek ." heheheh agaknye tu kot dialognye

Nengok ni... ni adik ipar aku... bila dia datang jerk.. anak2 buah dia mengerumun dia.. macam anak kucing lapar.... Si Haiqal tengah hadap dia makan... sapa nak booking masih single....kekekeke 

Along tengah bakar kerang

Tetamu Terakhir

kekekekek terakhir... gaya ramai bebenor tetamunye.... bakal pengantin nie.... aku tak ter snap gambar ikut depan... takut deme malu...kekekeke kang terputus selera makan diorang ber2 gara-gara reporter tak bertauliah mencuri gambar dating... 

Tu jerk ler serba sedikit cerita pasal makan-makan puak Mr.Chinta aku tu.... tahun depan kalau ada rezeki kita buat lagi...InsyaAllah.. korang doakan aku murah rezeki... leh le aku panggil reramai... buat open haus....haus...haus.... haus Mak jemah....





2 comments:

  1. uwaarghhhh.. best nye.. raya2 makan steambot... ni jarang jumpa.. ehhhh.. tak penah jumpa la... syabas.. 1 kelainan ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni sebab malas nak masak.... kalau buat steamboat... beli jerk bahan mentah.. nak makan celur sendiri.... kekekek

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...