KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 24 September 2012

Cuti Sambil Cuci Beranda

Selasa lepas aku cuti... nak release tension kat opis... malas nak hadap masalah opis.. aku ajak Mr. Chinta cuti sekali....

Dah puas kemas atas..kemas bawah rumah bagai... dah tak tau nak buat apa... aku hadap ko.. ko hadap aku...kekekeke... dah lah ~~Yang~~ jom kita cuci beranda lak.... lagi pun dah lama tak cuci beranda umah aku tu... Mau setahun aku tak bersihkan.

Semput gak aku mencuci beranda tu... mau taknye... luas gak beranda tu... dalam 450 kaki persegi... kecik sikit jerk dari rumah flat aku duduk dulu... Berpeluh Mak Jemah nak ooiii.... kekekekek


Mr Chinta yang tengah bertungkus lumus

Sofa lama

Sofa tu aku sembur ngan clorok... ha bersih tanpa cela.... kalau tak hitam sehitam-hitamnya... ye lah cuba korang bayangkan beranda tu dekat setahun aku tak bersihkan.... debu dah jadi rumah hantu...

Penat wei nak bersihkan beranda tu sebenarnye... sebab tu makan tahun aku nak bersihkan... selalunya aku mop 3 hari sekali... kira excersize lor... mau taknye kalau mop mau kene 3 layer... kalau setakat selayer jerk tak hilang debu.

So disebabkan kemalasan aku maka terbiar ler beranda tu... sampai ler terbuka pintu hati aku nak cuci dan hias beranda umah aku tu.... Aku berangan nak letak money plant... pokok ong...hehehehe berangan tak kene bayar.

Dah nak selesai

Mr Chinta dalam keadaan seksi.... 

Nanti lepas letak segala benda yang aku berangan tu nanti... aku update lagi untuk penuhkan entry blog aku ni...hehehehe 





2 comments:

  1. perghhhh... mmg penat mak jemah... besar betul beranda tu.. puas bersantai ngan adik beradik sekali berkumpul kan... separuh dari rumah saya beranda tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang penat JaSSNani.. sebab tu makan tahun nak bersihkan...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...