KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 12 September 2012

Aih... Mati Semuanye

Heheheheh apa da tajuk... memang tak tau nak letak tajuk kat entry yang ntah hape ke mende ntah... Aku saje nak citer pasal ikan dalam kolam yang konon2nye nak buat salah satu haiwan belaan.


Bila time aku balik keje..aku rajin jenguk  kat kolam ikan...... nengok bunga2...bunyi water feature..damai jerk rasa..saje nak release tension le konon. Hilang segala tension kat opis hilang tau... terapi minda semua tu... ..

Tiba-tiba ikan yang ada dalam kolam tu 80% dah mampos.. yang hidup pun cuba bertarung antara hidup ngan mati...Aik... apa sudah jadi...Aku sms Mr Chinta bagitau dia ikan tu mampos....hhmmm... Rupanye...

Ada yang mampos..ada yang mamai

Ari tu masa Mr Cinta masuk keje lambat kekonon tak de keje nak buat... dia tukar ler air dalam kolam ikan tu.. Al-maklum ler benda baru.. kotor sikit pun nak dicucikannye...kekekekek bagus..bagus... lain kali cuci lagi tau bila nampak kotor...

Bila dah tukar air dia gie le keje macam biasa... Ari tu katanye keje kat site Cyberjaya.. belakang umah aku le tu.. sebab tu dia masuk keje lambat... agaknye hati gumbira ler tu dah tukar air ikan hek....


Sian wey... nengok ikan-ikan tu bergelimpangan... banyak ari tu aku beli tau.. ikan talapia jerk.. tak yah pakai gas pun....

Pada firasat aku...kekekek... firasat...macam ahli nujum lak...ikan tu mampos sebab klorin..heheheh ye ke firasat aku tu... tak taruk anti klorin pun... tapi sebelum ni aku tak taruk pun ubat anti klorin tu.. tak mati pun...apsal hek..


Nanti lepas touch up kolam ni nak pasang pam air lak... tapi cam ne nak tarik wayar tu... lenkali lah fikir... oklah...babai.... aku ada keje jap....


3 comments:

  1. Assalamualaikum..
    besar nya kolam ikan... gamaknya ikan tu tak serasi tu.. tu abis mati lemas... hek hek..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak besar pun JaSSNaNi... agaknye tak serasi.. tapi bukan ngan kolam..ngan tuan dia..hik!hik!hik!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...