KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 15 May 2012

Percubaan Pertama Apam Polkadot

Hari Sabtu lepas aku try buat apam polkadot.. hehehe orang lain dah expert sampai berjual.. aku baru terhegeh2 nak mencuba.. Tapi tak pe lah semuanye demi anak-anak aku.

Bahan-bahan

Aku dapat resepi kat sini. Kebanyakkan bahan aku ikut seratus peratus... kecuali susu.. aku tukar ke susu kotak tu sebab nanti yang lain anak aku boleh minum.

Masa nak buat tu semua hero2 aku sibuk nak menolong... tak menyempat. Pas tu aku kata lepas dah bancuh baru tolong. Diorang excited sebenarnya... ye lah bukan selalu ibu buat kuih.

Nak susun paper cup dalam acuan

Along

Haiqal

ShahFiq

Nengok je lah gelagat diorang. Masing-masing nak menggodek. Sampai le saat dah bancuh n nak create lak.. Mula2 aku berangan nak buat apam lady bird tu... comel sikit khen..

Inti dia aku taruk coklat cip... malas aku nak bancuh coklat ntah hapa ke nama dia tu... heheheh resepi dah ada... tapi memang malas.. pas tu inti blueberry ada ler sikit aku buat... tak nak buat banyak inti blueberry.. takut tak laku... Budak2 khen suke coklat...
 


Tapi disebabkan kemalasan n penat... aku pun buat campur2... pas tu yang paling banyak opkos ler polkadot.. heheheh... sebab senang nak dot dot kan dia....

Kukus

Aku letakkan kain tu sebab tak nak bagi menitik air kat apam tu.. memang sifu yang bagi resepi tu kata buat cenggitu. Aku pun buat le cenggitu.. hik!hik!

Siap beli kotak angry bird.. kekonon nak buat angry bird

Siap

Hasilnye memang tak cantik..huk!huk!huk!... tapi anak2 aku suke... Anak buah aku datang umah pun laju jerk derang makan... sebabnye.. inti dia coklat... bebudak khen gemar coklat....

Along siap kata kat aku... kalau ada masa lagi ibu buat lagi hek... wah!wah!wah!! sukenye aku.. anak-anak laju makan air tangan aku... hmmmm....








6 comments:

  1. Replies
    1. Try le dear... senang jer.. mula2 saya ingat susah..

      Delete
  2. Replies
    1. Ye lah... biar anak2 banyak makan air tangan ibu... Kasih sayang jadi padat sampai lubuk jiwa.. peerrgh...

      Delete
  3. mmg best..senang pn senang...nnti kta buat sama2 yer mak jemah...^^,

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...