KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, 4 May 2012

Keretaku Dicium dan mencium

Cerita pun dah basi sebenarnya.. tapi tak pe lah... ada gak cerita. Hari Sabtu lepas aku jenjalan ngan anak2 aku... Time balik Mr. Cinta lalu ikut Puchong Permai.. kekonon nak elak tol.. kui!kui!kui!

Bulatan Puchong Permai

Kat bulatan tu jem sikit... pas tu kitorang macam biasa ler... jalan slow2.. sementara nak tunggu lepas dari jem... tetiba bunyi macam meletup.. aku tanye Mr Cinta kenapa langgar keter depan... dia kata ada orang langgar kereta kat belakang.

Perrgh... kene langgar.... tapi tak goyang beb keter aku... huhuhu aku tak sangka lak masa tu keter aku kene hentam dari belakang. 

 Cina ni hentam keter aku... nengok keter dia hancus.....

 Mr. Cinta tengah naik angin... Cina ni kata dia tak de duit nak tanggung... so dia suruh tuntut insurans dia jerk... Tapi cina ni kira bagus jugaklah... dia mengaku salah dah dari mulut dia memang tak putus-putus mintak maaf.

Bercakap pun berlembut jerk... Sebab dia tau dia salahkan... Sesetengah orang tu kalau dah salah tak nak ngaku langsung... n bercakap pun macam nak gaduh... Apapun memang aku angkat topi ler kalau masih ada lagi orang macam nie...

Ye lah zaman sekolah dulu dia belajar moral khen... dah tua harus dipraktikkan... bukan hanya sekadar di atas buku.

 Terburai

Keter aku plat no dah terburai cenggini.... sebab cium bontot kereta depan aku... jenisnye Alza... mula-mula aku takut gak.. nanti owner alza tu salahkan kami.. tapi bila dah turun bawak bincang... ok jerk....

 Tengah jenguk Alza yang tersondol

Panas terik masa tu... kalau tak masa ni dah sampai umah dah... boleh golek2 ngan anak2 depan tv... tapi sebab insiden ni... habis ler berpanas...

Sambil masing2 tengah bingung tetiba datang mamat sorang ni...

Orang yang uruskan claim insurans katanya...

Kalau hantar bengkel... keter aku tu kena tahan 10 hari dia kata... huhuhu lama jugak hek.... Sebenarnye keter aku tu tak de lari apa pun.. tak kemek... tapi cat dia pecah... ngan no plat pecah...

Bagus jugak keter aku tu... walaupun tak de value tapi kalau setakat tercium sikit cenggitu tak rosak... Pas dah bincang... kitorang gie balai polis buat report... nak claim insurans.. tapi ntah ler sampai sekarang tak
 claim pun lagi... lama no nak masuk bengkel tu.... Aku gie buat report kat balai polis USJ.

 Polis amik gambar keter aku

Sekarang ni aku pakai keter yang sopak bumper belakang sebab kaler dia pecah... hhmmm....  nasib aku ler.... 





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...