KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 28 May 2012

Apam Indon

Jumaat petang ari tu aku balik awal sikit dari opis... malas nak bersesak jem sempena Himpunan Jutaan Belia kat Putrajaya. So dalam boring-boring tak de mende nak buat aku pun terfikir lak nak buat apam indon.

Aku gugel internet so dapat ler satu resepi... dari sis Blackmore dari forum cari. Hmmm kebanyakkan yang buat semua kata sedap... maka aku pun nak cuba buat gak... bahan2 lebih buat apam polkadot ari tu ada lagik.. 


Dah siap potong... Kat lapis atas sekali tu buruk sebab aku terlupa taruk kain kat penutup periuk kukus... Air kat pengukus meleleh n menitik kat lapisan atas apam.. so buruk le sesangat... mengelembung.. menggerutu..

Kaler plak cukup-cukup terang.. dengan merahnye menyala-nyala.. birunya... ngan hijaunye terang benderang.... tapi rasa lembut... hmm pada tekak aku.. ok ler... anak-anak pun mengulang makan... 

Lepas ni carik lagi resepi yang simple-simple... nak buat hilang jemu ... heheheh padahal kerje melambak-lambak.. 

Gambar tak ambik banyak pun... ada satu ni jerk pun.. itu pun teringat nak snap... 





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...