KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 2 April 2012

Balik Kampung... ho..ho..ho... Balik Kampung

Jumaat ari tu aku balik kampung. Anak2 dah meratib... bila nak balik kampung.. bila nak balik kampung. So hubby ajak balik kampung. Kami bertolak dari Puchong pukul 9.30 malam... lepas kemas2 rumah... hehehhe bukan senang nak tinggal rumah.. ye dak..

Dari Puchong singgah kat Sungai Way.. aku si kecik aku... khen dia duduk ngan wan dia kat Sungai Way. Kesimpulannya kami bertolak ke kampung dalam pukul 11.00 cenggitu ler. 

Dalam perjalanan singgah makan tepi jalan pas tu tidow kat stesen minyak... sampai dalam pukul 3 pagi... syahdu... sejuk...  sambung tidow

Anak aku macam biasa... nak main meredah kampung... tu tujuan utama dia. Kalau kat Puchong tak bebas... kat kampung boleh merayau.. masuk semak bagai.. hehehhe... cuma satu aku warning.. jangan main tepi parit.. kalau tak jangan main lagi kat luar. 

 Parit depan umah

Dah Bebas

Anak2 aku jenis anak yang akur perintah mak bapak.. alhamdulillah... syukur padamu Tuhan kau kurniakan aku anak yang mudah dilentur.

Bonceng

Haiqal masa kat kampung malas beno dia mengayuh basikal.. nengok tu... dia dah ler macam badang... badan ketul-ketul.. dia suruhnye sepupu dia yang kuruih tu bonceng dia... 

Hehehe opah pun backing dia... "bawakkan le abang" maka bawak le sepupu dia basikal sambil bonceng dia yang debab tu..  ngeheheh

Sanggup berlari sebab malas nak kayuh basikal. Aku rasa sebab dia takut jatuh. Jalan berbatu.




Haiqal mengerjakan kucing gediks. Suka mengacau kaki orang this cat...

Sambil2 derang main aku pun tinggal derang berdua ngan atuk n opah... aku gie jalan Teluk Intan. Malam minggu.

Malam tu hujan... tak lebat sangat.. tapi sejuk masa tidow. Tak cukup selimut sehelai... anak2 dah meng"udang" kesejukan. 

Esokknye hari Ahad... lepas makan tengahari aku beransur... nak balik... balik awal sikit... nanti nak singgah Sungai Way... hantar Shahfiq... pujuk dia lagi... belum tentu dia nak tinggal saje2... manja si kecik aku tu...

Bismillah

ShahFiq ngan Abah

Haiqal ngan Opah

Bila dah siap2.. macam biasa ler... sebelum balik kene salam atuk.. salam opah... hmmm budi bahasa khen... memang aku tekankan bende alah nie... sampai salam... balik salam... 

Salam opah...

Apa tu opah ooii.... kekekeke... opah tengah korek wallet.... nak bagi duit kat cucu2... kekekek aku tak ajar tau... memang mak mertua ngan pak mertua aku kalau anak2 aku nak balik mesti dia menghulur... itu yang buat anak2 aku suka....

Salam Atuk

Dapat duit lagi... nengok atuk pun gelak telatah cucu dia... salam ada makna na...... kebanyakkan orang2 tua khen macam tu.. kalau cucu balik mesti menghulur... macam wan aku masa aku kecik2 dulu... tu salah satu cara untuk menjinakkan cucu...

2 comments:

  1. rumah nenek belah isteri pun kat parit 4 depan surau.... memang seronok la kalau turun sana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah dekat ler tu... kampung hubby kat parit 11.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...