KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 21 March 2012

ShahFiq Jatuh Basikal

Petang Rabu baru ni aku digemparkan dengan berita anak kecik aku jatuh basikal... Mula2 ingatjatuh biasa2 jerk... abah aku kata teruk jugak... berdarah melimpah2... 

Abah aku bawak pergi klinik kat umah dia... tapi doctor hanya cuci bagi ubat n suruh bawah g Pusat Perubatan Universiti Malaya untuk jahit. Pas tu aku suruh abah aku bawak anak kecik aku datang umah aku... sebab aku kene ambik anak2 aku yang besar dari sekolah.. hubby lak outstation hari tu...

Kata aku bawak kat klinik area umah aku jerk lar... sebab sebelum ni aku pernah bawak Shahfiq situ jugak... jahit jugak.... kali ni jahit lagi.. tempat jek lain...

Lepas aku ambik anak2 aku dari sekolah.. terus aku gie klinik buat pendaftaran... mujur tak de orang.. tak lama lepas tu abah aku sampai... aku nengok Shahfiq selamba jerk.. berlenggang kangkung... macam tak de apa2 pown. Tapi dagu dah bertampal.

Lepas masuk bilik doktor.. tetiba doktor bukak tampalan kat dagu tu.. mangai.... berlubang.... macam lesung pipit.. dalam yang amat... aku tak ambik pun gambar... tak sampai hati rasanye... anak tengah sakit aku sibuk ambik gambar...

Masa doktor cuci Shahfiq menangis.. tapi sambil menangis dia membebel... marahkan doktor tu.. marahkan staff nurse... doktor pun gelak ajer..... sepanjang proses nak jahit tu.. mulut dia tak berhenti-henti membebel... 

Nak cuci luka


Bahan-bahan

Semalam aku cucikan luka2 tu. Bukak tampalan tu. Masa aku bukak plaster tu... apa yang ada dalam tu.. kih!kih!kih!..... ada nasik... ada serpihan biskut... ye lah bende dekat ngan mulut... 

Aku cuci pakai cecair tu.. pas tu taruk minyak gamat... kalau klinik ari tu dia taruk ubat kuning tu... tapi aku tak berani sebab dekat angat ngan mulut... maka minyak gamat sudah... selamat sikit aku rasa. Nanti bila cuci kat klinik baru doktor letak ubat kuning balik.


tu dia.... benang jahit tu... 


Selamber derk jerk.... kalau aku ni dah nangis2 takut... Adik memang kuat ler... ibu bangga dapat anak lelaki macam ni.... adik memang super... 


 Dah siap


Semoga adik cepat sembuh sayang... ibu tak sanggup nak nengok adik tanggung sakit cenggini. Kalau boleh biar ibu yang tanggung sakit tu....







4 comments:

  1. ala siannyaa.... semoga cepat sembuh yee... setiap kejadian tu kan pembelajaran... nanti mesti jadi anak yg genius....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sebab doakan yang terbaik untuk anak saya...

      Delete
  2. alahai..kesiannyer...cepat sembuh ye..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...