KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 14 March 2012

Budak Kaca Mata

Nama kumpulan zaman aku sekolah2 dulu. Tapi aku tak minat pun kumpulan tu.. ntah hapa-hapa.... tak jiwa aku rasa. Tapi ni bukan aku nak cerita pasal kumpulan tu.... aku nak citer pasal Haiqal a.k.a angah. Anak aku ler... 

Baru dalam minggu lepas aku perati si Haiqal asyik pejam mata rapat-rapat masa nak nengok TV. Aku pun tanye ler dia.. kenapa ngah... apsal kelip2 mata cenggitu. Dia pun kata kat aku..bila dia buat cenggitu.. baru dia nampak TV tu jelas. 

Dalam kepala aku... rabun... sebab apa.. masa aku mula2 tau aku rabun... aku pun cenggitu jugak. Bila pejam ketat2 mata pas tu lepaskan... pandangan akan jelas dalam masa 2-3 saat. wallah.. 2-3 saat jerk.... 

Pas tu hubby bawak dia gie kedai spek mata. Sah memang dia rabun... silau cahaya tinggi. Kalau dia nengok cahaya lebih sikit... pandangan jarak jauh mata dia akan terganggu. huhuhu.... awalnye ko rabun wahai anak oii...

Tapi orang yang buat cermin tu kata selalu kalau budak besar2 tu... kebanyakkannye boleh pulih. Owh ye ker.... bagus tu... harap2 ok ler nanti...

Haiqal ngan spek mata dia.. Dia yang pilih sendiri spek tu.. ok jugak bila dah pakai...

Ce senyum sikit

Ha senyum pun

Masa mula-mula nak pakai spek dia kata tak selesa... dia kata macam tangga le bagai..  aku pun risau jugak.. takut power yang ada kat spek dia tu tak sesuai n dia lak tak selesa...

Sekarang tengah nak biasa-biasakan dia pakai... Aku cakap kat dia kalau nak ke mana-mana pakai je ler... tapi dia macam tak berapa nak pakai... segan lagi kot...  sekolah pun dah kena pakai... aku suruh dia bukak masa sukan jerk... ok ker cenggitu..


Wah hensem nye.... heheheh macam budak "U".. heheheh lawa-lawa... kekekek aku lak yang memuji.... 





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...