KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, 2 March 2012

Aku Benci Lipat Kain

Memang aku benci lipat kain. Tak usahkan lipat kain jemur kain semua memang aku malas. Ntah kenapa aku malas beno dengan kain aku pun tak tau. Mujur ler kat umah ada mesin basuh ngan dryer bagai. Kalau tak mau berkulat kain aku.

Memang aku dari zaman bujang malas bermain dengan kain nie... sebelum kawin dulu pun aku selalu cakap kat Mr.Cinta yang aku ni jenis pemalas... nak2 uruskan kain baju... huhuhu... tapi disebabkan cinta... semuanye elok.. malas lipat baju pun elok.. hik!hik!hik! kuasa cinta katakan...

Disebabkan kemalasan aku tu... maka kain baju kat umah aku bertimbun.. menggunung... yang tak berlipat. Kalau nak pakai... gali... gali... gali.... jumpa baju kain tak de... jumpa kain baju tak jumpa... 

wakakaka.... itu memang rutin aku.. menggali kain pagi2. Mujur hubby tak berbunyi... maklum ler dia pun tau bini dia kerje.. penat... heheheh cayang U.

Tapi tetiba semenjak 2 menjak ni aku pun tak tau dari mana aku dapat kekuatan mental untuk menghabiskan timbunan kain yang dah berbulan... aku rasa dah nak makan tahun tak berlipat. Habis kau aku lipat. Perrgh.... macam tak percaya.... 

Hambik kau... penuh ruang tengah umah aku

Macam nak berjual

Ari tu aku dah bercadang ngan mak aku nak upah orang lipat kain aku... huhuhu mak aku memang memahami situasi aku khen... heheheh... kalau tak takkan dia pulak yang cadangkan nak upah orang lipat. huhuhu sampai ke situ kroniknye masalah kain aku ni.

Sambil seloroh hubby aku kata upah kat dia ler lipat... dia lipat sampai habis... bila aku cabar... tak mau lak dia melipat kain... tak pe ler hek... janji dia tak merungut.... kalau merungut... aku pun keluar sesungut.. hik!hik!hik!


Atas meja pun ada. 

Maklum ler kain dah lama tak berlipat... tak muat susun atas kerusi.. kena lak susun atas meja. wakakakak.... Mr.Cinta aku tu agaknye pelik macamana bini dia boleh habis lipat kain. ish..ish...ish...ish...

Yang buruknye perangai aku lepas aku lipat kain nie... aku tak kasik anak2 aku ambik kain2 yang aku dah lipat. Kalau nak baju ke seluar ke, ambik kain tak berlipat... Kalau kain habis aku lipat... ambik kain yang dalam mesin kering dulu.. utamakan yang tak berlipat... 

Agak2 dalam hati anak2 aku mesti kata... "baik tak yah lipat.. nak jumpa baju pun senang.. dah berlipat baju depan mata tapi tak boleh ambik pakai" wakakaka... buruk perangai..... anak2 aku pun dah faham perangai ibu dia macam mana... derang pun iye kan ajer.... 

Lepas ni kalau ada orang jual mesin lipat kain maka aku sanggup berhutang untuk memiliki mesin tu... huhuhuhu... sebab memang aku benci lipat kain.








4 comments:

  1. wei nox ko dah ada kemajuan....tahniah dari ku

    ReplyDelete
  2. hahaha...time kasih.. aku pun nak ucap tahniah untuk diri aku

    ReplyDelete
  3. haaa3x.... banyaknya baju.... penat bekerja ni memang kekadang tak larat nak buat kerja rumah pulaaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kazman / Sue

      Tu ok le sebab dah berlipat... kalau tak berlipat... menggunung.. hik!hik!hik!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...