KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, 23 February 2012

Majlis Bacaan Yasin (Doa Selamat & Tahlil)

Sabtu lepas abah aku panggil orang masjid. Buat baca doa selamat ngan tahlil. Doa selamat sempena macam2 perkara... cucu dia bersunat...hari jadi cucu dia.. doa masuk rumah.. yang dah bertahun masuk rumah macam aku pun join sekali.. hehehe... sekalikan ajer...


Bacaan yassin



Pas tu tak lupa jugak untuk yang dah pergi menghadap Illahi. Al-Fatihah untuk mereka yang tersayang. Abah aku sebut ramai jugak nama yang dah pergi. Abah aku memang penyayang... masa menyebut nama2 tu... nada suara dia tersekat2.. sedih...

Menu yang kami buat roti boom.. lontong ngan mihun goreng. Masing-masing adik beradik aku ader peranan. Aku buat lontong... beli pinggan mangkuk polisterin ngan roti boom.

Adik aku yang sorang ni beli ayam. 4 ekor semuanye... kuih muih... sediakan kerepek untuk bagi orang dalam beg.. pas tu dia masak kari. Pas tu yang sorang lagi goreng mihun.. buat dadih ngan kek. 

Abang aku lak beli buah epal.. sediakan air mineral untuk taruk dalam beg.. yang paling penting pakai rumah abang aku kenduri hari tu... hehehe rumah dia cantik....

Mula-mula menu utama nak buat roti jala... tapi tak menjadi pulak... dok kirai2 tak semenggah. Alih2 aku ngan adik ipar aku lari pergi giant cari roti boom. Macam2 lak.. selalu buat roti jala ni menjadi ajer... ni bila nak buat untuk makan ramai2 tak jadi lak... ish..ish..ish..ish....

Pas tu mihun goreng. Tetiba abah aku nak tambah lontong. Mula2 rasa cam banyak sangat menu berat. Tapi sebab dia dah nak.. maka aku pun buat ler lontong untuk majlis tu. 

Apapun ok ler... tak banyak makanan terbuang... baget ok ... ada lebih pun sikit jerk.. itupun bawak ke makan malam.


Ada sambal tumis telur puyuh. Ni lawankan dengan lontong.

Ayam goreng rempah pun ader. Ni plak laukkan dengan mihun goreng singapore.

Ayor.. Air teh suam ngan air heheheh... aku nak sebut pun malu... wakakakak ribena.. hahahah... pakcik2 masjid datang kenduri minum air ribena. heheheh jangan gelak hek.... 

Nie adik aku ler... aku suruh beli sunquick dia dok beli ribena. Maka pakcik2 sekalian terpaksa minum ribena. Adusss...

Roti boom ngan kuah kari ayam.. yang hitam tu periuk kuah lodeh untuk lontong. Aku tak dapat nak ambik gambar sepenuhnye... malas nak dok melilau kat orang masjid. 

Ada kek.. ada buah epal... dadih... buah tembikai.. macam-macam ada..... 

Meja-meja yang dibukak kat porch rumah.. heheheh abaikan model tu hek.

Hubby ngan Shahfiq. Masa ni ler si Shahfiq tu nak main basikal lah bagai.... walhal orang tengah sibuk nak ambik makanan.

Sedara mara yang turut hadir memeriahkan suasana.



Kami semua


Jiran mak aku. Sepanjang kenduri ni baby yang gebu ni..omar nama dia mendapat perhatian yang amat sangat. Aku rasa kalah Aaron Aziz. Memang gebu... 


Bila orang masjid dah siap makan n balik kami sekeluarga keluar macam burung keluar sarang cari makan. Anak-anak aku pun sama juga... syok sungguh kome hek. 

Ye lor sekali sekala buat kenduri cenggini. Walaupun penah nak handle tapi  kami tetap berpuashati apabila keseronokan dan kegembiraan terpancar dimuka mak dan abah aku.

Kepada yang menjayakan kenduri ni aku ucapkan terima kasih. Segalanya tak dapat aku balas.



Friday, 17 February 2012

Sambutan Maulidur Rasul Sg Way

Sabtu ari tu masjid kat Sungai Way buat perarakan Maulidur Rasul. Abah aku orang kuat masjid. Maka dia pun suruh cucu2 dia menyertai perarakan pagi tu.

Baru berlepas

Budak2 bawak banner

Anak2 aku ada yang pakai baju maroon.. serangkai 3... tapi tak nampak sangat aku ambik dari dalam kereta. Kira happy betul derang.. nak-nak si Shahfiq dapat berjalan tanpa aku pegang tangan dia. Aku tak berarak pun... hehehe Mak Jemah berat...

 Makcik-makcik pun ader... mak aku pun ader... tapi tak nampak.. lambat tertinggal kat belakang.

Lepas siap berarak tu.. macam biasa ler.. derang makan bagai... lepas makan baru balik. Apapun happy jerk anak-anak aku semua.. sambil nak balik tu.. excited derang bercerita pasal perarakan tu...

Wednesday, 15 February 2012

Aku Terharu

Hmmm... aku terharu betul sebab semalam aku dapt bungeee..... eeiiii suka Mak Jemah. Masa aku tengah syok masak untuk makan malam tetiba aku dihulurkan bunga oleh Mr Chinta..  hoo... sayang you always...


Bunga ros segar dari suami tercinta

Owh ye.... jangan salah faham lak ye... sebenarnye kami tak meraikan pun hari valentine semalam.. tapi aku rasa hubby aku terghairah nengok bunge2 yang berlambak jual tepi jalan.. maka dia pun beli untuk permaisuri dia nie.. hik!hik!hik!...

Aku amat menghargainye.... bukan senang nak dapat bunga.. kalau tak beli sendiri... heheheh...  Semoga cinta dan kasih sayang ini berkekalan hingga membawa ke syurga...


Aku taruk tepi gambar kawin...

Apa pun terima kasih buat Mr Chinta sebab susah-susah ajer belikan aku bunga... muahss... muasshh...

SAYANG YOU ALWAYS!!!





Monday, 13 February 2012

Selamat Hari Jadi Shah Fiqrie Sayang..

Hari jumaat lepas hari jadi anak bongsu aku.. ShahFiq yang ke 4 tahun. hmmm dah besar dah anak kecik aku tu... dah 4 tahun. Rasa macam baru jerk aku beranakkan dia..

Aku belikan dia kek hari jadi. sajer jerk... suka-suka... dia pun syok nak potong kek.. tiup lilin bagai. hehehhe... sebelum potong tu atuk dia bacakan doa...

Kek kereta


Tiup lilin

Sebenarnye Shahfiq tiup lilin tengah atuk dia baca doa. heheh bukan apa... lilin tu dah semakin pendek n meleleh.. so keputusan terpaksa dibuat... " ko tiup ajelah dik" 


Shahfiq tengah tenung dia punye kek.. 

Suke bebenor keme hek.... selagi tak dibeli kek tu meratib ajer nak kek... nak kek... bebudak.. bukan nak makan sangat pun.. main jerk lebih. nak tiup lilin...kira main ler tu hek.


Potong. 

Tersengeh2 dia bila orang suruh dia potong kek. Suka ler tue.... Apapun sempena ulang tahun kelahiran ShahFiq aku sebagai ibu sentiasa doakan yang terbaik untuk anak kecik aku nie...

Semoga adik jadi anak yang soleh... dengar kata ibu.. abah... wan.. atuk... semua lar.. asalkan baik. Mencapai segala matlamat yang baik. Sentiasa berada dalam keredhaan Allah. 

Ibu sayang adik... sayang satu.. sayang dua... sayang tiga... sayang muah..muah...muah....




Friday, 10 February 2012

Riadah Petang Kat Taman Aman

Sabtu baru ni aku lepak2 kat Taman Aman... Taman sebelah sekolah aku dulu... taman tu pun tempat aku lepak time hangat bercinta. hehheheh...

Ntah sejak bila aku terajin nak gie gym kat Taman Aman ni aku pun tak tau... satu lagi sebab tak ramai sangat orang kot... eh ye ke tak ramai... tapi aku syok jerk bila kat sana... Nak tak nak hubby kena teman aku... 

Bukan buaian hek... gym


Shahfiq ngan Fayyad tengah menggelek pinggang


Husna ngan Haiqal




wakakaka  itu aku... tudung pun kemek... dah nampak macam bibik-bibik lak..  Tengah guna treadmill.. eh ye ke itu treadmill.. tapi macam lari2 ler... ntah nak panggil apa aku pun tak tau.

Tapi aku rasa sepanjang main benda alah nie... tak berpeluh pun... hehehh.. lemak dah tepu kowt..  heheheh mana ler tau buatnye aku syok2 main bende alah nie... tetiba aku terkurus... hmmm... bagus jugak khen kalau cenggitu.


Anak buah aku... muka pun baru bangun tidow. Aku hangkut anak abang aku ikut sekali. 

Lepas dah puas aku guna alat gym tu.. aku pun bawak budak2 main kat playground. Ye lor.. dah ler bawak budak.. ajak pulak main mainan orang tua... mau boring depa semua...  jom anak-anak kita main hek... ibu dah puas main tadi...


Happy korang hek...


Anak-anak aku

Sibuk dak Along nak bergayut... Haiqal takut.. takut sangkut katanya... huhuhu... tapi aku rasa dia takut jatuh tue...

Ha.. dah gayut....

Dah ler.. dah petang ni... moh kita balik... lenkali kita datang lagik... ibu dah syok datang sini... maka selalu ler kita sampai sini nanti...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...