KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 9 January 2012

Persekolahan Sesi 2012

Anak2 aku dah start sekolah. Along darjah 2.. Haiqal darjah 1.  Cepat betul masa berlalu.. tup2 dah sekolah masing2. 

Rasanye aku baru jerk masuk kelas darjah 1... hehehe.. seronok jugak... masa aku darjah satu.. habis jerk kelas terus lari gie kelas abang aku.. berdiri depan pintu.. masa tu aku khen chomel... sampai cikgu panggil aku masuk...

Opps... melalut lak.... pagi2 anak2 aku sekolah agama.. tengahari baru sekolah kebangsaan... nasib baik masing2 sekolah agama time sama. 

Aku ingatkan sorang pagi sorang petang... Bagus jugak sama.. tak de lar Haiqal yang baru masuk darjah 1 tu terkontang-kanting sesorang.


Sekolah Agama

Aku sekolahkan dia tempat sama tahun lepas. Sekolah Agama An-Najjah, Putra Perdana. Ramai budak2 pindah sebab ada sekolah agama baru kat area umah aku tu.

Tapi sebenarnye sama jerk. Bayaran pendaftaran sama.. bulan2 pun lebih kurang... so aku teruskan jerk derang kat sekolah tu.. masing2 dah selesa kat situ.


 Along ngan Haiqal

Lepas abis sekolah agama dalam pukul 1.20 petang derang gie sekolah kebangsaan pulak. Along macam biasa ler.. dah biasa sekolah dia ler katakan. Sampai jerk sekolah terus dia babai kat aku... huhuhu


Masa rehat. 


Masa ni hari pertama... mak bapak terus sambar anak2 lepas keluar kelas. Heheh aku pun cenggitu gak. Takut dia tak jumpa pas tu nangis lak... hancus lak....


Lepas rehat beratur


Sementara aku tunggu Haiqal beratur.. Along lak rehat.... 



Apapun semuanya berjalan dengan lancar. Semoga anak2 aku memanfaatkan peluang belajar yang ada. Ingat duhai anak2ku sayang... hanya ilmu yang dapat memartabatkan hidup kita. Dengan ilmu kita mampu menjadi pemikir. 



3 comments:

  1. payuy la macam kenal je sekolah an najjah tu... tu sekolah syafiq anak kami 2 tahun lepas... sekolah agama yg baru tu betul2 depan rumah kami ( anggerik apartment ) punya la susah kami nak kuar pagi.... huuu3x....

    Tapi cikgu di an najjah tu bagus2x.... kalau kami terlambat tu cikgunya tunggu je anak kami... di situ lah syafiq pandai sembahyang...

    ReplyDelete
  2. Kazman & Sue

    Mula2 ingat nak sekolahkan Haiqal kat ekolah baru tu.. tapi derang tak nak... kat sekolah an-najjah tu anak2 saya dah pandai baca jawi...

    Saya dulu sebelum pindah duduk kat siantan aprtment...

    ReplyDelete
  3. ha'ah... kat situ cikgunya bagus... Ooo... siantan yee... syukur taman putra perdana ni dah meriah sekarang...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...