KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 7 December 2011

Jom Jalan-Jalan

Hari minggu lepas aku bawak anak-anak jenjalan. Nak bawak jenjalan jauh-jauh... aku tak de cuti dah... hehehh.. hujung-hujung tahun ni faham2 jer ler.. cuti ntah kemana.. Lokasi terdekat kat KL jerk ler. Mula-mula bawak gie Muzium Negara. 


Muzium Negara


Bergambar kat replika meriam


Kereta Pertama buatan Malaysia


Keretapi lama Seri Menanti: 22102


Bergambar kat replika kapal karam

Kali ni aku pergi muzium aku rasa muzium tu semakin mengecil. Tak macam dulu-dulu... luas jerk dalam muzium tu... 




Guri. Ni kalau bukan dalam muzium.. pas tu terbiar jerk.. memang aku mintak nie.... tempayan lama... 


Khazanah 


Kat luar muzium lak ada jual cenderamata Upi & Ipin. 

Sebenarnya ada jugak pameran Upin-Ipin ni dalam muzium pintu berapa ntah aku pun tak ingat. Tapi macam tak menarik jerk.. bukan sejarah pun khen.. aku tak masuk pun... heheh mahey satu hal...


 Rumah kayu... rumah ni ada kat sisi muzium. Anak-anak aku nak naik umah tu.. tapi aku nengok ramai sangat orang.. aku kata kat anak-anak aku... umah tu sama jerk ngan umah atuk kat kampung.. hik!hik!hik!




 Masing-masing bergambar kat patung omputih

Lepas jenjalan kat muzium aku bawak lak derang gie tugu negara...


Tugu Negara


Along


Haiqal ngan ShahFiq


Abah with the boys




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...