KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 28 December 2011

Hari Orientasi Haiqal

Wah.. dah besar dak haiqal nie... nak masuk darjah 1. Semalam hari orientasi kat sekolah dia. Pagi2 aku bertolak dari Sg Way gie balik Puchong. Aku tidow Sg Way  sebab hubby outstation... 

Pagi2 aku kejutkan dia bangun nak gie sekolah... sebelum tidow dia bersemangat nak gie sekolah... tapi bangun pagi liat sikit... grrrr....

Bila sampai sekolah dia aku lepak kat kantin bagi Haiqal ngan ShahFiq sarapan.. huhuhu ShahFiq pun ikut... dia memang peneman setia aku...

Aik... kenapa tie tu senget

Mak bapak berkumpul untuk dengar taklimat



Mula beratur 



Budak-budak tengah dengar cikgu berceramah

Lepas masing-masing masuk kelas.. derang ni kena pekse untuk menentukan kelas mana yang kene masuk.

Nak pekse

Mula-mula masa masuk kelas ni Haiqal cam menangis.. tapi bukan menangis menjerit bagai... nangis sesenyap gitu... sebab tak nampak muka aku ni ha.... 

Ye lor aku dok dengar taklimat kat bawak... bila aku naik atas aku nengok dia dok mengesat jerk air mata... sedih bebenor dia tu kalau tak nampak muka aku... macamana beso nanti nak masuk asrama...kih!kih!kih!!

Bila dia nampak aku dah ada tu... dia stop ler nangis.. heheheh... bila dah mula pekse tetiba aku nengok dia sedih n nangis lagi... nangis sesenyap jugak... 

Pas tu bila dia keluar kelas aku tanye kenapa dia nangis lagi sedangkan aku ada tunggu... Dia kata dia tak tau jawap soalan pekse.. miahahah....



Tekun

Korang nengok pompuan baju merah tu... benci aku nengoknye... ader ker patut anak nak pekse dia dok nolong n ajarkan.. siap tunjuk n suruh anak dia betulkan mana yang salah...

Bodoh sangat ker anak ko tu sampai pelajaran asas pun kene tunjuk.. cikgu cuma tanye huruf2 vokal... lebih kurang cenggitu jerk... aku ngan orang kat luar dok menyumpah-nyumpah makcik  tu.. 

Bukan apa pada aku biar jerk ler anak tu buat sendiri.. boleh ukur kemampuan dia... kalau semua betul.. masuk kelas paling elok pun.. tapi sebenarnya anak ko hampeh... tak guna jugak....

Peneman setia aku

ShahFiq nie sampai boring tunggu Haiqal.. siap tertidow kat kaki lima sekolah... sian dia.. tapi nak buat cam ner.. dah dia nak ikut...

Bila dah ader result pekse.. Haiqal pindah kelas.. aku dah amik buku teks kitorang pun balik... balik dalam keletihan.... 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...