KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 21 December 2011

Bakar Ikan Tengah Hujan

Sabtu baru ni aku balik kampung hubby.. singgah semalaman sebab Ahad tu nak gie Chemor.. Nengok anak buah aku cukur jambul.

Sampai jerk kampung tetiba tekak ni nak makan ikan bakar.. alih2 kami berenti kat kedai tepi jalan.. beli kat kakak bawah payung.. siap suh buang perut.. ngeheheh... memang kalau aku beli ikan siap suruh depa buang perut terus. Aku khen pemalas... ngeheheh.

Balik umah.. cuci2 pas tu siapkan rempah dia. Lepas dah siap segala rempah nak bakar... tetiba hujan... alahai.. hujan ler pulak... cam ner nak bakar ikan....

Owh derang pasang kanvas gropenye... bagus2.. good idea


Masing2 nak bergambar ngan ikan


Tengah hidupkan api


Ikan tu kepit ngan pelepah kelapa sawit


Para penonton


Orang kuat


Dah nak masak


Ikan yang dah siap masak... lawannye ngan air asam kicap....  sedap..sedap...sedap.... lenkali nak buat lagi lah.... 

Sambil-sambil tu mungkin ada yang mengoffer diri untuk dibakar.... apa lagi kalau bukan....


Ayam...

Buat percik pun sodap ayam nie.... yum...yum.... hmmmm... sedapnyeeee.........






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...