KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 1 November 2011

Shopping Isi Rumah

Hari minggu lepas aku macam biasa tiap2 bulan.. shopping isi rumah... aku selalu membeli dan belah kat TESCO. TESCO menjadi pilihan aku sebab barang2 dia murah... ada kualiti. 

Kali ni lepas hantar ShahFiq kat umah mak aku... semantara nak balik Puchong... aku singgah jer TESCO. Lagipun hari Ahad ada plastik... ngeheheh.. aku ni tak berapa seronok kalau beli belah tak de plastik..  tak asyikkk...

Hubby tengah tolak troli


Promosi Beras...  

Aku selalu beli beras super biasa... beras siam ker... beras wangi ker... basmathi ker... aku rasa tak tertelan... rasa macam tak berapa kenyang bila makan.


Ribena

TESCO punye jenama.. aku selalu ambik ribena TESCO ni... murah n rasa dia sama... yang penting mesti ada kandungan vitamin C




 Pilih Air 


Nie ntah hapa ntah airnye... hubby aku beli... heheheh yang pasti bukan arak.. ada label halal... Selalu hubby beli yang lain... botol besar. Tapi yang ni botol kecik.. 

Anak2 aku siap kata macam arak... aku hep kan.. " Mana boleh arak bawak masuk rumah" . Bukan apa.. aku takut anak2 aku pukul canang... nak-nak kat sekolah agama.. ngeheheh "bapak aku beli arak" ish... selilih... bila cakap kat derang.. baru derang tau tu bukannye arak... ngehehehe....

Bila balik bagi derang rasa... kata deme tak sedap... heheheh... saje bagi rasa... kalau tak tak tau...


Beratur nak membayar... sebenarnya kalau shopping kat TESCO ni penat nak beratur membayar... ramai ler sangat.

Tengah Q

Selalunye kalau melebihi line hijau ada sorang pekerja yang suruh bukak kaunter... tapi ramai jugak yang berdiri melepasi line hijau.

Jenuh menunggu casher tu scan barang2... naik ngantuk aku Q. Last2 sampai jugak giliran aku...





4 comments:

  1. tesco puchong ni tempat kami selalu belanja dapur.... heeee3x

    ReplyDelete
  2. Kazman & Sue

    Tiap2 bulan saya pun mesti kesitu...

    ReplyDelete
  3. hi,
    It's crazy co'z I kind of understand some of the words in here. :)
    God bless!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...