KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 8 November 2011

Sesat Dijalan Yang Terang

Dalam perjalanan nak balik dari kampung... sangkut kat Sekinchan.  Jem teruk kata hubby.. sebabnye aku tidur masa tu.. bila aku celik2 jerk mata aku dah ada kat ladang kelapa sawit. kekekek... hubby aku nak mengelak dari jem,  ikut menonong kereta  kat depan.. kononnye masuk ikut jalan dalam.

Mula-mula okey jerk... konfiden jerk aku nengok tetiba masuk betul2 ladang sawit yang jalan tak ber tar langsung... aih... aku tanye betul ker jalan nie... dia kata betul kot... orang yang tau jerk berani masuk ikut celah tu... ngeheheh...  lantak hang ler... 

Tetiba masing-masing berhenti... nak mengundur.. ajer sudah.. kira dah sesat jugak ler kita ni hek...


Ladang sawit ntah saper kitorang masuk. masing2 nak keluar balik... jalan dah sempit... kereta banyak... 

 Tunggu ler konon

Keluar jerk leh ~yang~ nak tunggu depa pun bukan derang tau jalan... kalau tau tak sesat kita dalam ladang sawit tu..  alih2 hubby aku keluar sendiri dari ladang sawit tu...



Lepas keluar jerk dari ladang sawit nie.. ada jalan kecik cam nak masuk kawasan pedalaman... hmm... ntah ler ada ke idak jalan keluar... dah makin jauh jalan masuk tadi.. nak patah balik tak berbaloi benar aku rasa... maka kami pun teruskan jugak.. ikut kereta2 yang rasa deme reti jalan...


Sepanjang jalan kami terjumpa sungai.. cantik.. bersih... aku rasa ni kawasan nengok kelip2 ler... siap ada bot bagai....


Jumpa jalan cantik sikit dari tadi... tapi lepas beberapa minit tetiba jem pulak... ah sudah...  buat penat jerk redah kampung tetiba jem.... tak berbaloi langsung...


 Jem dalam pedalaman...

Aku rasa macam terkurung lak disebabkan jem kawasan cam ni....

Rupa2nye sebab satu jambatan... tersangat kecik... kereta aku muat2 gitu jerk.. kalau gerak stereng kereta maka rosak ler rim/tayar kereta.. silap2 terkena body kereta....

 Kereta beratur nak lalu jambatan. Pajero depan aku tu bergesel tayar pada jambatan kecik tu...

Kami redah2 kampung tu ada papan tanda ke Bernam Jaya.. ntah mana perginya... banyak kereta lalu situ.. hubby pun lalu situ.... lalu kawasan sawah... alih2 jumpa jugak jalan besar... kami keluar menuju ke Rawang. Pas tu keluar ke Ijok... ha...lega.... dah jumpa Ijok tu tau dah ler jalan nak balik...


Nengok tu ada patung yang taruk kat tengah2 sawah

Apa yang bestnya... sesat..sesat aku... aku boleh nengok panorama kampung.... sawah padi menguning... dari jarak dekat.... ada patung halau burung... sungai yang bersih... hmmm... sib baik time jem n kat dalam kampung tu aku ker.. anak-anak ker... tak mintak pergi toiler... kalau idak.... mana nak dihala....








2 comments:

  1. itu macam sungai burung tempat rumah nenek kami...

    heee3x... lepas ni mesti dah terror jalan dalam tu....

    ReplyDelete
  2. Kazman & Sue

    Kampung kat situ ker... sungai tu cantik sungguh... teruja... tapi apakan daya tengah kesesatan.... tak boleh nak menyinggah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...