KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 8 November 2011

Raya Haji 2011

Sambutan Raya Haji macam biasa pagi2 hubby ngan anak2 gie sembahyang raya... anak kecik aku tak gie kali nie.. tunggu kat rumah ajer....

Kali nie aku sekeluarga ngan adik aku yang bujang tu ajer beraya ngan Mak n Abah aku... 

Menu utama tetap ada

Sepanjang aku hidup, kalau raya tak pernah lagi tak de ketupat.. tak kiralah raya apa... Raya haji pun tetap ada ketupat... 

Rendang Ayam


Kurmak Ayam


Sambal Kacang.. ni bukan kuah kacang hek.. sambal kacang...


Sambal Sotong


Lodeh


Kari Daging


Ketupat




Baca Doa

Haiqal kali ni atuk dia suruh baca doa makan.... nengok mulut dia tengah terbuka besar... baca doa ler tu.... Si ShahFiq lak awal2 lagi dah nak tukar baju....



Lepas makan abah aku pergi melapah lembu... hubby aku tak gie lak kali nie.. katanye tak de geng nak melapah... anak-anak aku adik aku bawak nengok lembu kena sembelih...

Bila masing2 balik... bau lembu dah aku rasa deme nie.. aku paksa mandi.... sementara derang mandi aku pun lari pergi umah adik aku... nak nengok anak dia... sebab hari Jumaat katanya nak balik kampung dah... 

Hubby aku tengah dukung Zara Sofea...

Masa nak balik dari Hulu Klang hujan punye ler lebat... sampai Sungai Way hujan dah reda.... aku amik anak aku... balik kampung Hubby pulak.... nasib baik tak jem jalan....


Singgah Sekinchan beli benda nak mengunyah....

Beli mangga ngan jambu... nak buat hilang ngantuk.

Sampai kampung Hubby dalam pukul 6.30 petang. 


2 comments:

  1. wa pun sama..raya je mesti ada ketupat

    ReplyDelete
  2. KSWSK

    Ye lah...kalau setakat rebus nasi impit...tak serupa hendaknye dengan ketupat...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...