KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 8 November 2011

Persiapan Raya Haji 2011

Makanan raya macam biase ler aku yang masak... Saper masak... Mak Jemah yang masak.... hehehhe...

Barang-barang nak masak


Santan Kotak...

Aku jarang pakai santan biasa... Aku pakai santai segar  kalau nak buat rendang ajer. Senang masak santan kotak nie... tak pecah minyak... lauk pauk pun lambat basi.


Minyak untuk kesihatan

Macam-macam ada... ada minyak jagung... minyak munge matahari.. minyak munge canola. Tu mak aku yang pakai.. kalau kat umah aku pakai minyak sawit ajer daaa...


Merendang...  terpercik-percik minyak sampai comot dinding dapur mak aku...

Lepas siap semua masak... dah malam tu hubby ajak jenjalan... jenjalan tak turun kereta.... ngeheheh nengok KL malam raya... huhuhu macam tak pernah nengok KL malam raya apadaaa.....


Kereta memang tak banyak sangat kat atas jalan... kurang.. nak-nak area SOGO n PERTAMA Complex... terlalu selesa nak2 malam minggu. 

Pasar malam  Jalan TAR masih on... walaupun nak raya esoknya.. tapi ramai yang masih berniaga... Gambar aku tak amik pun sebab aku tak turun pun pasar malam tu..

Balik dari jenjalan aku nengok abah aku dah rebus ketupat... dia amik kat umah adik aku... adik aku dah siapkan kelonsong n isi ketupat.. balik rebus jerk.... dia tak balik sebab binik dia dalam pantang...



1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...