KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 24 October 2011

Rempah Gulai Darat

Aku sejak menjak ni memang nak cari rempah gulai darat. Tapi susahnye... bukan apa anak aku suka sangat makan nasi kukus.... kuah dia gulai darat nie ler...

 Cenggini ker.... Tapi aku google dah macam2 versi rempah cap rose ni...

Member aku kata kene cari rempah tu  kat Terengganu/Kelantan... aduh hai.... ntah bila nak sampai sana.... Aku suka jerk kalau nak berjalan kat sana... aku suke ajer... Apa kata Mr. Chenta....


meow.....

Selalu aku beli nasi kukus tu kat area umah aku... memang sedap..... kalau anak aku makan.. memang bertambah2... sebab tu lah aku tengah berusaha nak dapatkan rempah tu.. nak buat sendiri... hmm.... biar dia makan sampai menjilat jari air tangan ibu dia ni ha...... miahahaha


Ari tu aku cuba jugak buat kat umah... aku buat time hubby aku tak de... aku pakai resepi yang tak der rempah gulai.. tak sedap pun... tak rasa hits... yang macam aku rasa.... 

Last2 bila tak berapa rasa aku pun yakinkan diri aku.. aku campurkan pulak dengan rempah kerutuk Adabi... Alih2 jadi rasa hapakemende ntah.....aku pun tak tau... tapi anak2 aku laju ajer makannye...


Rempah Kerutuk

Frust jugak bila masak tak jadi nie... Rasa nak buang jerk... tapi sebab ada rasa... maka aku pun hidang jerk ler kat anak2... Dengan berpeluh-peluh anak2 aku makan dengan seleranye walaupun gulai ibu dia tak menjadi... kehkehkeh!!! 

Dari elok2 namanye Gulai Darat... maka aku tukar nama gulai tu menjadi Gulai Darat Terkutuk... sempena bercampurnye resepi Gulai Darat dan Kerutuk... heheheheheh....

Lepas nie.... kawan2 aku yang nak balik jerk Kelantan/Terengganu... akan aku kirim rempah gulai darat nie... Nak-nak lepas ni Raya Haji... mesti orang belah2 sana balik kampung... ngeheheh Mak Jemah suka... boleh Mak Jemah kirim... 

Geng2 yang nak balik tu jangan segan silu bagitau Mak Jemah yang korang nak balik kampung....




9 comments:

  1. hahaha gulai darat terkutuk plak jadinya

    ReplyDelete
  2. aduhhh.... terus lapar la pulak tengok gambar gulai darat ni....

    ReplyDelete
  3. Mami DindaBella

    Terkutuk sebab tak jagi.. ngeheheh

    ReplyDelete
  4. Kazman & Sue

    heheh.. gambar tu saya google jerk tau.. bukan gambar gulai yang saya masak...

    ReplyDelete
  5. dasat ko mak jemah siap ada nama ko bagi lagi gulai darat terkutuk...hahahhahahah lawak lawak

    ReplyDelete
  6. shuqitza

    Nak rasa gulai Mak Jemah ker

    ReplyDelete
  7. mak jemah jgn putus asa tau...cuba lg...caiyok2...

    ReplyDelete
  8. hai ladyija
    tesesat sini masa gugel macam mana rupa rempah darat cap bunga ros tu
    sy ni kelantan tp pesen yg x pandai masak, huhu

    ReplyDelete
  9. boleh layari FB page rempah cap bunga rose - dealer shah alam klang

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...