KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 3 October 2011

Makan Steamboat Lagi

Sejak aku taruk entry pasal steamboat ari tu.. request nak makan steamboat mencanak-canak....  kali ni aku cerita pasal member aku. Sabtu baru nie.. dia datang umah aku. Sebelum dia datang tu aku pernah tanye nak makan ape kalau datang umah aku.. nak makan.. dia kata nak makan steamboat...

Alhamdulillah.. senang kerja aku... nak buat sediakan steamboat bukan susah pun.. campak sana... campak sini... dah siap...


Ini yang mampu aku hidangkan untuk member aku




Hubby yang asyik menggodek


Pompuan inilah yang beriya-iya nak makan steamboat buatan tangan aku..ngeheheh

aikk... ada lilin plak.. lepas aku taruk jerk makanan-makanan tu... tetiba banyak pulak tetamu tak diundang..apa lagi kalau bukan lalat... lilin aromaterapi aku yang jadi mangsa... nak cari lilin serai wangi memang tak pernah ada stok dalam rumah akau mende alah tu...


Pilih-pilih.. mesti abiskan.. sebab aku buat hanye untuk ko sekeluarga...


Husband member aku.

Sebelum member aku ni datang...aku dah kata mesti kosongkan perut.. sebab memang aku dah sediakan seadanye... hehehe.... suka aku nengok makanan yang aku hidangkan tu laku dan habis.... 

Sebab mak aku kata nak bagi orang makan biar ikhlas... kalau ikhlas kita pun seronok... ye.. memang itu pun yang aku buat.. amalkan.. kalau nak bagi orang makan mesti ikhlas.... kalau kita buat orang gembira... dia berdoa untuk kita... semoga itulah yang dia buat untuk aku... 

Sessi berborak..bapak-bapak orang





Anak-anak aku pun menyibuk sekali. Anak-anak aku memang suka mende alah nie.... kalau buat laju jerk makan... 

Lepas makan derang pun balik... sekian dulu cerita Mak Jemah.... ngeheheheh....

3 comments:

  1. terima kasih mak jemah...nnti buat lg tau...sedap kuah sos tu...

    ReplyDelete
  2. nak sedap lagi..tambah cendawan kecik puth panjang tu...memang sedapp...manis jer cendawan tuh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...