KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 24 October 2011

Kelas Belajar Sembahyang Darjah 1

Sabtu lepas Along ada kelas belajar sembahyang.. anjuran sekolah dia...Semua budak2 darjah satu kene datang kelas nie... pagi2 dia suruh aku kejutkan. 

Masuk kelas pun cam biasa.. macam masuk sekolah harian.... Kelas start dari kol 7.30 pagi sampai 12.30 tengahari.

Sebelum tu dia suruh aku sediakan sejadah, selipar jamban(nak amik air semayang senang kot) songkok ngan bekal air minum... 

Lebai Along


Adik-beradik dia pun semua aku kerah bangun sebab nak hantar Along... kekekekek gaya nak hantar masuk universiti lak.. sekampung hantar.... 


 Kereta2 yang menghantar anak2 ke kelas


Time Balik. Masing-masing tunggu mak bapak datang..

Bila dah balik.. melupur2 dia bercerita pasal belajar sembahyang tu... "Along dah tau apa yang ustad ajar" memang ler dah tau... sebab aku dah ajar..ekkekekekek...   Lepas ni jangan tinggal sembahyang tau...

10 comments:

  1. hehehe,.. comel jer. dlu cik tikah masa kelas embahyang, takut. takut lupa suruh al-fatihah sebab nervous. hahaha..

    ReplyDelete
  2. Cik tikah

    zaman dulu-dulu kalau dikenang balik...kelakar kan.

    ReplyDelete
  3. lentur buluh biar dari rebungnya....bagus3x

    ReplyDelete
  4. kita dulu2 pon cam tuh jugak..heehee..
    zaman kanak2 pling menyeronokkn kot..^^

    ReplyDelete
  5. Kazman & Sue

    Rebung sedap masak lemak... kekkekek

    ReplyDelete
  6. Miss Eiza

    Mak dia comey tak... hehehe

    ReplyDelete
  7. aiman fanboy k-pop

    Zaman kanak2 memang menyeronokkan.. tak yah fikir masalah... kalau ada masalah... mak bapak yang tolong fikirkan cam ner nak settle

    ReplyDelete
  8. as salam..

    suka, terkenang masa sekolah agama kecik2 dlu..ustaz ajar solat kat atas meja..nak tengok mcm mana takbir,rukuk,sujud..selalu kena bila sujud tangan berkepak...

    besh kan...

    ReplyDelete
  9. mak dia comey gak..mana tumpah kuah kalau tak ke nasi ye tak.hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...