KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 10 October 2011

Karnival Keusahawanan SKTPP2

Ari ahad baru ni sekolah anak aku ada buat karnival keusahawanan.  Aku satu family join gak. Tapi aku gie dalam pukul 11 lebih. Macam-macam ader kat sana.. makanan.. mainan macam-macam ler.


Nie gerai jual nasi lemak


Ramai gak yang masih stay walaupun matahari dah atas kepala...


Along ngan Haiqal mula memperabiskan kupon masing-masing


Beli lauk.. aku nampak gulai rebung.. terus aku beli.. baju hijau tu cikgu-cikgi sekolah tu... ngeheheh masa karnival tu dah nampak bibik2 dah masing2.. melayan pelanggan masing-masing.


uittss... badut pun ader... anak aku berbaris nak beli belon.. mahey gak belon tu... 4 hengget...


Tengah berbaris


Anak aku beli kupon padah-padah banyak... mula2 aku bagi sepuloh hengget jerk... bila dah abis nanti beli lagi.. grope2nye dia dah beli awal.. dekat 50 hengget.. pakai duit raya katanye... perghh... 50 hengget... senangnye ko keluarkan duit banyak tu....

Bila dah tak tau nak beli aper kat sekolah tu ari tu... aku pun suruh derang masuk taman arnab. Nengok-nengok arnab. Walhal kat umah aku ader jerk arnab 2 ekor. Tapi memang dah tak tau nak pakai.. kalau duit boleh disimpan-simpan. Ni kalau tak abiskan bukan boleh pakai lagi...


Taman Arnab




Arnab-arnab yang digodek oleh budak-budak


Lepas masuk taman arnab.. aku suruh plak budak2 ni naik kuda... ngeheheh memang tak tau nak buat mende kupon tu...


Mula-mula aku suruh shahfiq naik kuda tu... siap dah Q lagi.. alih-alih takut katanye... aku terpaksa tukarkan Q dia tu ngan along.


 Along lak tunggu giliran naik kuda


Naik kuda kecik


Suke ko hek


Nie plak tengah tunggu Along naik kuda... memang dah tak reti nak buat mende sangat ler tu... kupon berlambak lagi.


Ni tukar kuda lain lak.. semata-mata nak habiskan kupon.


Haiqal lak aku suh dia naik kuda.. tak mau.. takut jatuh katanya... hehehe badan jerk sasa tapi penakut 

Lepas habiskan kupon aku pun balik. Panas terik lak ari minggu ari tu. Tapi happy jugak ler gie sana.. walaupun karnival untuk budak sekolah.. macam biasa ler.. mak budak yang lebih-lebih...





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...