KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 7 September 2011

Raya Puasa 2011

Raya tahun ni aku macam biasa.. raya kat Sungai Way... Memang dah biasa lak cenggitu.. raya pertama mesti kat umah mak abah aku... nasib baik hubby aku sporting punye orang. Bab raya ngan sapa pagi2 raya tak jadi masalah pada aku.

Raya ke-2 aku balik Perak... sangkut jugak jem kat Kuala Selangor sampai Sekinchan.. Dekat 4 jam sangkut. Nengok kereta banyak kat jalan time raya best kemeriahan terasa. Nanti part akan datang aku cerita raya kat Perak lak.

Bersiap nak gie masjid


Melangkah ke masjid. Suka jerk aku nengok gambar nie... langkah kaki insan2 ke masjid. Semoga bawa balik rahmat ke rumah kita.


Lauk pauk yang dah siap dihidang. Nak tunggu orang balik masjid. Makan berjemaah


Bacaan doa hari raya... tak lupa doa untuk mereka yang telah pergi dijemput NYA.






Lepas makan ketupat minah ni makan lemang pulak


Juadah-juadah yang ada masa makan ramai-ramai ni ketupat, lemang, rendang ayam, rendang daging. kari daging, kuah kacang, lodeh, kurmak ayam.

Ketupat


Kari daging. Kari ni adik ipar aku masak.


Rendang Daging


Rendang Ayam


Kurmak Ayam


Lodeh


Kuah Kacang


Lepas makan kita amik gambar lak... Nengok si Haiqal tu.. naper lak dia mengenyit mata.. yeyehhh....


Nie gambar dah balik masjid ke belum ke aku tak tau.. yang pasti tahun ni Shahfiq dapat ikut gie sembahyang raya. Tahun lepas dia mengamuk-ngamuk sebab tak dapat gie..


Lepas semua dah siap family aku beraya kat umah Mak Long.. sebelah umah mak aku. Kalau zaman dulu sebelum balik kampung mesti salam ngan seisi family Mak Long. Kalau tak mau kene kutil ngan mak aku.. Lagi pun duit raya dapat banyak kat sana. Ngeheheh.. tu kenangan...

Qaseh asyik nengok Omar


Sampai jerk umah Mak Long tu... salam-salam ngan Mak Long.. tetiba dia nangis... huhuhu... aduss.. aku kalau nengok orang tua sedih.. aku pun sedih sama.. dia kata sunyi raya tahun ni.. arwah Kak Ina tak de... Tak terkata aku bila dia peluk cium aku bertalu-talu...

 
Kat umah Mak Long tu masing-masing mengerumun baby Omar.. anak kecik Along Sani. Tembam... sampaikan anak aku ngan anak adik aku berebut.. bergaduh berdua tu.. berebut baby Omar.. ngeheheh naper dengan korang nie.. teringin nak adik masing-masing...


Bercakar.. cuba nengok tangan derang tengah pukul sesama derang.. hik!hik!hik!


Ada tangan yang meleraikan pergaduhan tu... tu tangan Wanie... Mak Buyung... ngehehe.. lepas ni anak korang lunyai ler dikerjakan ShahFiq ngan Qaseh.. bersedialah menghadapinya.. hehehhe...



Bila dah balik dari raya umah Mak Long.. sesi lepak antara family lak... pas tu adik-adik aku balik umah mertua masing-masing.. tinggal ler aku satu family.. adik aku yang single tu jerk....




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...