KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, 8 September 2011

Raya Puasa 2011 - Versi Perak

Raya ke-2 aku balik Perak... Sangkut jem tengah jalan dekat 4 jam. Aku sampai dah senja kat umah. Masa sampai tu Mak ngan Pak mertua aku tak de kat umah.. melawat orang eksiden katanye... 

Malam tu masa dah sampai aku melupur cari kedai makan.. sasaran pertama adalah KFC...

KFC Hutan Melintang

Tapi MasyaAllah.. penuhnya sampai ke pintu... huhuhu apa miker semua dah ketagih KFC ker...  maka tak jadi ler aku beli KFC... faham2 jer lah hubby aku bukan jenis nak menunggu kalau reramai cenggitu.... 

kedai makan melayu memang kompom tak bukak... mamak pun tak mandang... Alih2 balik n makan jerk nasik ngan lauk yang ader jerk..

Lepas makan hubby lepak kat bawah.. sambil2 tu anak aku Haiqal main bunga api.. sampai habis bunga api.. masa main tu... bunyi meriam berdentum-dentum... 

seronoknye.. teringat masa zaman dulu-dulu.. abah aku ngan poksu aku buat meriam buluh.. lawan ngan rumah-rumah lain.. sapa punye paling kuat... syahdunye...

Bila dah selesai semua main... anak aku dah aku paksa naik.. basuh tangan bagai.. adalak insiden tak berapa best... anak buah hubby aku cedera mata dia.. sebab tercocok ranting kayu berbara... adik beradik dia gak yang nyocoknye... 

alahai... anak....  raya-raya ni cenggitu lak jadinye... sian khen nengok budah nangis menahan sakit... rasa kita yang tua ni sakit sama...

Mata dia melecet.. ranting kayu tertanam kat mata putih

Adik dia yang baju oren tu cucuk mata.. Sajer jerk aku suruh dia duduk sebelah abang dia... siap psiko lagi kat dia.. termenung jerk bila dia nengok abang dia sakit... tak berbunyi... Apapun mak ude sekeluarga doakan Mohd cepat sembuh...


Kat perak ... aku banyak lepak..lepak... golek...golek.. kat rumah ajer.. tak kemana pun... sebab kebiasaannya raya orang datang umah mak mertua aku...


Sessi melepak


Si ShahFiq tu ngape le pulak terkangkang tak pakai seluar tu... ngeheheh


Jom melawat kawasan umah opah nak.... ayam atok maner.. dah kuar reban ke belom... 


Kemana pulak nak pergi cucu Tok Jamal nie...




Time raya pun anak-anak aku layan kartun gak... tue yang jadi baby sitter adik Hubby aku... anak-anak aku manggil Pak Andak...


Ho..ho...ho... baby sitter dah melupor.. anak-anak buah nak balik....


ShahFiq... Mengelak dari kene cium.. dia memang takut kalau orang cium dia... agaknye dia nak lari cepat2 bila dah dapat duit raya.. heheh sekali kene tangkap jugak...


Opah ngan cucu-cucunya

Ok.. kami dah nak balik...

Atuk...Opah....Pak Yop sekeluarga... Mak Ngah sekeluarga..Mak Alang sekeluarga....Pak Andak (Bakal Mak Andak.. kalau ada.. diundang jugak) Mak Anjang... suami isteri... Achik(bakal pak cik pun diundang)..  Acu... hari Sabtu ni....jangan lupa datang umah...
KAMI





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...