KAWAN-KAWAN SAYA

Tuesday, 13 September 2011

Berkumpulnya Puak Hubby

Hari Ahad baru ni adik-beradik hubby aku berkumpul kat umah aku. Saje buat makan-makan.. berkumpul adik beradik orang kata. Ramai n meriah... family hubby aku jarang dapat berkumpul adik beradik cam ari tu... itupun tak semua ada... 

Kalau family aku selalu jugak berkumpul.. hujung-hujung minggu ramai-ramai... sebab masing-masing duduk dekat, itu yang senang berkumpul.

Mak ngan abah mertua aku hubby aku jemput hari Khamis lagi... Abang ipar aku sekeluarga sampai hari Jumaat. Berkampung kat rumah aku.. 

Ngehehe... seronok Mak Jemah...rumah Mak Jemah riuh rendah.. kalau kat tingkat atas tu selama ni sunyi tak berpenghuni.. riuh rendah dengan anak-anak main play station. Suke...suke...suke... Mak Jemah suke...

Aku masak makanan yang simple jerk... Nasik Ayam...spegetti...goreng nugget... taruk buah epal sebijik-sebijik..hehehe... simple khen... tapi licin...habis...  jangan marah... Mak Jemah pun tak sangka sesuci itu air tangan Mak Jemah...ngeheheheh...

Tengah bertumgkus lumus goreng ayam...ngan nugget


 Sup untuk nasik ayam


Ramai dah sampai... 

Mak aku pun ader... tapi time makan2 tu dia balik.... mak aku ni mesti nak nengok progres... berjaya ke tidak aku handle makan2 dengan jumlah yang ramai... hehehe.. 

kasih ibu membawa ke syurga.. kasih bapa sepanjang masa... Aku tau mak aku sentiasa nak aku berjaya dalam apa juga keadaan... sayang mak..

Kereta mula memenuhi ruang kosong.. Gambar amik dari beranda




Makanan yang mampu aku hidang


Jemput ler makan.. jangan malu-malu... kita khen adik-beradik... takkan malu ngan aku yang tak seberapa ni ha.....

Gelap ler gambar nie... tak suke betul aku ngan camera aku nie... tak sempurna gambar aku.


Tengah makan

Aku buat kat beranda rumah.. makan-makan nie...  aku tak nak buat kat bawah. Bukan apa.. aku tak jemput pun orang keliling... nanti mandang orang tak manis lak... buat makan-makan tapi tak jempun orang keliling... 

Ye lah... aku pun bukan buat open house pun... adik beradik hubby aku jer yang datang.. tapi disebabkan adik beradik hubby aku ramai... maka nampak ler ala-ala open house. 

Kat beranda tu aku sediakan sofa satu set... meja makan satu set... pas tu aku bentang tikar... semuanya makan kat bawah rupanye.. sambil sembang-sembang... ngusik mengusik....



3 hero kesayangan aku.. tak lepas peluang gak nak makan sekali.

Mak Uda.. mak sedara hubby aku pun ada


Op... batin... op..bangun yop... bangun....


Ndoi... adik hubby.. 

Mak aku kata macammuka hubby aku... aku tak berapa nampak lak muka dia macam muka hubby aku.... Rajin layan anak-anak buah mamat nie... bila dia datang jerk anak2 aku berkerumun macam anak kucing lapar... heheheh sapa diluar sana nak booking.. masih solo....





Adik Ipar aku. Merenung masa depan


 Budak-budak tengah asyik main PS


Dah kenyang... muka ada senyummmm.....

Bila dah selesai makan semua.. masing-masing berangkat balik... masa tu nak nangis pun ada rasanya... ye lah.. dari hari Khamis rumah aku riuh rendah.. tetiba masing-masing nak balik tinggalkan aku... huhuhuhu... 

Apapun kepuasan terasa..bila nampak hubby aku gembira bila dia dapat berkumpul adik-beradik... Aku doakan kemesraan yang wujud dirumah aku tempoh hari berpanjangan hingga ke hujung nyawa..

Semoga adik-beradik yang datang berpuas hati dengan layanan aku sekeluarga... kalau berlaku kekurangan bukan maksud aku untuk berbuat demikian... kerana aku telah buat yang terbaik demi suami tercinta....

Untuk Encik Suami... jangan lupa hujung bulan kita gie SOGO... Mak Jemah jenis menuntut janji...tuntut tetap tuntut... tak cukup sekadar cium-cium ajer... ngehehehe.... JaNgAn MaReEeE!!!






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...