KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 3 August 2011

Cerita Puasa

Aku sahur sama macam kebanyakkan orang lain... bangun.. sediakan makan untuk family. Masa bangun sahur semalam Along ok tak meragam tapi Haiqal macam terkezut sikit.. makumlah mula2 nak belajar bersahur.. menangis bagai ko hek...


Muka sahur.. kelat jerk muka masing2.. owh kain kat belakang tu sila abaikan... itu adalah hiasan semata-mata... ngeheheh


Semalam aku gie umah mak aku... masak-masakkan untuk derang berbuka... sementera tengahari tu aku gie GIANT nak cari bahan masak. Sebelum pergi GIANT tu aku suapkan anak kecik aku makan.. takut lapar lak... pas tu tak habis nasik nye... aku ketepikan dulu nasi.. kononnye bila balik GIANT nanti aku sambung suapkan dia balik.. bila aku sampai jerk umah aku nengok licin pinggan tu.. huhuhu  saper yang makan nasik tu... nak kata kucing.. tak bela kucing...

Dalam kepala hotak aku ni.. HAIQAL... bila aku tanye dia... dia kata tak.. dia tak makan... aku tanye Along... Along kata tak... kalau Along aku percaya sikit.. 

"Abang Ngah... betul ke ko tak makan"... 
"betul bu Heqal tak makan".. 

lama pas tu dia baru ngaku dia makan nasik adik dia..rasa bersalah agaknye.. huhuhu... nasik gaul cenggitu pun ko boleh terliur anakku... Agaknye sedap sangat dia nengok aku gaul nasi ngan kari daging... tu yang bila aku tak de jerk... terus dia ngap... 

Ngeheheh nak gelak pun ader.. nak marah pun ader... tapi tak pe lah... baru nak belajar poser... sampai pukul 2 petang kot.. dia baru makan... kira tercapai jugak ler target aku nak suruh dia puasa sampai pukul 1.

Last sekali baru Along bagi tau Haiqal makan... Haiqal kata kat dia.. "tak pe nanti aku sambung poser balik".. huhhuhu.. aku tak dapat bayangkan dialog antara Along ngan Haiqal tu...

Akibat dari kehilangan nasi dari pinggan tu... maka Haiqal aku tak bagi makan sekali ngan kami yang berpuasa... nasib baik dia faham... lain kali jangan curi2 makan cenggitu hek anakku.. kalau tak larat bagitau ibu....

2 comments:

  1. misteri nasi yg hilang...;)

    ReplyDelete
  2. Zurina

    teringat zaman budak2 dulu.... orang panggil puasa yang yuk

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...