KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, 18 August 2011

Berbuka Puasa - Pra Raya

Semalam Nuzul Quran... Aku berbuka kat umah mak bapak aku kat Sungai Way. Kali nie berbuka semua adik beradik aku ada.. cuma Asyraf jerk tak der.. Meriah sesangat... dah macam nak raya aku rasa... Sebab tu tajuk pun aku taruk pra raya.


Sebenarnya tak rancang pun berkumpul... aku balik umah mak aku tu sebab nak amik Along baru baik dari demam... tak sangka plak adik2 aku pun ader sekali... orang kata pucuk dicita ulam mendatang..


Tengah siapkan makanan

Mangai.... banyaknye....

Makanan dah disusun kat ruang tamu... sebab nak makan atas meja tak muat... family makin mengembang...  maka duduk bersila orang kata... suasana muhibbah terjalin. Riuh rendah....seronok sangat... dalam keadaan rumah tengah "reno" jerit anak-anak kecik... jerit mak bapak budak... seronot sangat... aku suka keadaan macam tu.... 


Walaupun raye kami tak dapat berkumpul ramai-ramai cam ni, tapi tak per sekurang-kurangnye aku dan adik-beradik aku dah berkumpul ramai-ramai depan mak bapak aku... sudah pasti naluri keibubapaan mereka gembira..... zuriat keturunan  semua depan mata ... Bila mak bapak aku gembira.. maka aku juga pasti akan gembira.. kerana pada aku mereka adalah segala-galanya bagi aku...


Lagipun kalau time raya masing-masing ada perancangan keluargakan... ada yang balik umak mak mertua... itu semua tak dapat nak elakkan selepas berkahwin.. ye dak....

Air... gambar pudar lah... camera tak canggih.... huhuhu


Orang poser ngan orang tak poser...menunggu waktu berbuka dengan sabar...


Hubby aku... mak aku... ngan ShahFiq


ShahFiq ngan Qaseh... penyeri majlis.. lagi sorang tak de gambarnye.. Fayyad


Ilan ngan Wani.. bertenggek dalam bilik yang baru siap "reno" tak kemas lagi bilik ni.. sekali nampak macam rumah tumpangan plak...


Tok Ketua... Abah aku lepak kat kusi malas sementara tunggu waktu berbuka... sian kat dia... penat. Siang dia pantau pekerja buat umah...





 Dah berbuka


 Apa termenung lagi.. makan ler


 Hubby ngan ShahFiq


Ngehehe... dengan langsirnye tak de.. mesti terang jerk orang kat luar tu nampak kitorang makan... Langsir bukak sebab nak cat umah... 




 Eh.. bukan tadi ko kat tengah sana ke Erna... macamana ko boleh pindah dekat depan aku ni... owh.. mengerumun kat murtabak gropenye....


 Dan lagi...





Dalam family aku kalau makan macam nie.. semua join... tak de sapa2 yang menyorok... Baru erat tali persaudaraan. Aku tak berapa berkenan kalau dalam family, time berkumpul macam ni.. ada ahli keluarga yang bawak diri... menyorokkan diri... tapi buat masa ni family aku tak de cenggitu lagi... Semoga keharmonian dan keserasian kita berpanjangan hingga ke akhir hayat. InsyaAllah.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...