KAWAN-KAWAN SAYA

Thursday, 21 July 2011

Menu Jumaat Lepas

Jumaat lepas jenjalan kat pasar malam.. pas tu ternampak ikan siakap terdampar ajer kat meja pasar malam tu.Wah bestnye.. timbul idea nak masak siakap 3 rasa.. suruh mamat tu siang siakap tu.. belah belakang....

Dengan senang hati aku bayangkan dekat rumah semua bahan-bahan dah ada... tak de lah aku mencari bahan2 kecuali tomato... Bila bukak jer peti ais alahai... macam tak cukup bahan jerk... tapi tak pe lah.. cuba..cuba... hidup mesti mencuba.. kalau tak cuba tak tau

Klentang..klentong... Mak Jemah masak kat dapur... sambil asap berkepuk2 kat dapur.. Mak Jemah dah pasang exzos fan(ntah tak reti eja)tapi tak berapa keluar plak asap tu.. ngehehe.. kepada Encik Suami.. maksudnye kita kene pakai cooker hood... ye dak.. meow...


Nie lah hasil ikan siakap yang aku kerjakan.. nak kata sweet sour pun ader jugak... 3 rasa pun boleh gak.. apa-apa pun boleh


 Sawi masak air. Nie aku main campak2 ajer


Telur dadar. Sejak kebelakangan ni telur dadar aku goreng tak lawa betul... buruk.. hancur..

Apa pun bila dah berpeluh masak...tapi bila nengok hubby ngan anak-anak makan berselera.. berbunga hati Mak Jemah... ye lah satu kepuasan bila family makan masakan air tangan kita tau...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...