KAWAN-KAWAN SAYA

Monday, 25 July 2011

Masuk Sekolah Balik

Saper masuk sekolah...Aku ler masuk sekolah... kenapa masuk balik... sebab ilmu tak cukup di dada.. semalam aku join kelas buat tart ngan member aku kat Putrajaya. Yang mengajar pun member aku jugak. Saje keluar dari kepompom.

Nie tok guru aku. Zuryana. Sape nak belajar call dia
Aku sebenarnye nak belajar buat tart ni sebab memang aku suka makan tart tu... nak beli mahal ajer harganye. Lagi pun yang mengajar pun member aku... kira boleh ler sambil belajar sambil membuli.. ngehehe


Aku belajar ngan Kak Azila


Nie bahan-bahan untuk buat tart


Acuan. Acuan ni ada saiz S, M, L.. dah macam baju lak


Timbang menimbang


Bancuhan untuk pastri


Sebenarnya tujuan utama aku belajar ni nak belajar pastri. gropenye tak ler susah mana pun. Lenyek-lenyek gitu jerk... hmm... sebab tu orang kata kene berguru baru kita tau. Kalau setakat baca resepi... ntah ler jadi ke tak aku buat...


Bersemangat Kak Azila.. gedek kak.. godek


Pastri yang dah siap





Cheese Tart


Kastad. Nie nak buat fruit tart


Yuhu... cantik tak fruit tart aku buat... yang cantik aku buat.. wahahah


Semua 5 jenis tart yang aku belajar. Menjadi Tart Mak Jemah akhirnya...


Aku sambil belajar.. sambil jumpe member2 lama.. dah lama tak jumpa sembang... gaduh... ari tu jumpa pun kejap jerk... Apapun terima kasih hek tok guru aku.. sebab turunkan ilmu tu kat aku....




2 comments:

  1. ermmm...best nye tart...;)

    ReplyDelete
  2. Zurina

    Memang best... makanan menternak badan namanye tue.. ngeheheh

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...