KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 20 July 2011

Malam Nisfu Syaaban

Malam Nifsu Syaaban baru ni aku suruh anak-anak aku berkumpul kat bilik semayang. Suruh depa buat apa yang patut. Aku nak berceramah bagai tak reti.. maka aku suruh anak-anak aku hafal ayat-ayat dalam sembahyang... ya lar masing-masing dah besar..


Along yang tengah hafal bacaan duduk antara 2 sujud. Korang nengok dia tengah baca buku panduan pompuan... buku lelaki mane derang letak ha... bila nak guna dah tak jumpa



Haiqal plak dengan rela hati mengajar Shahfiq baca Iqra'


 :) suka mak noks bila nengok anak2 cenggini. Nengok kain ntah kemana... mengaji hapa ni dengan lutut terbuka... ngehehh... aurat nak.. aurat... tapi tak pe lah hek.... janji nak baca si ShahFiq. Kadang2 Shahfiq nie lemak sikit... bukan boleh nak sergah2.. terus tak menjadi nanti.



Gigih anak aku sorang ni menurunkan ilmu kat adik dia



Bersila keme hek



Dah Ke laut.. Along je yang konsisten



ShahFiq dah mula nak baring2... golek2...

Bila masing-masing dah mula menguap bagai.. aku pun suruh ler derang simpan buku2 tu...tetapi... ngeheheh ade tetapi lak tu... apa yg korang baca tadi sila hafaz depan ibu korang yang sememangnye garang ini... alhamdulillah... along pun dah boleh hafaz.. cuma sekarang nak ajar tahiyat ajer... Semoga anak-anak ibu menjadi insan yang taat pada agama..InsyaAllah..



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...