KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 6 July 2011

Bawak Haiqal Klinik

Tadi aku bawak Haiqal klinik kat presint 3.. sebelah opis aku. Demam berbalik-balik... dari hari Jumaat ari tue...


No 1042.. yang mana kaki nombor tu ambik ler nombor tue.. mane tau nasib baik... ngehehhe menggalakkan orang buat maksiat lak aku nie... miahahah



Tengah tunggu giliran.. gamaknye sejuk



Wah... macam orang beso miker hek.. duduk sendiri... kalau aku besor tu dulu nak duduk atas riba bila jumpe doktor... tapi masa aku umur 6 tahun aku kecik tau.... ngeheheh tak meng"apam" macam sekarang... ngehehehe

Doktor pun tanye bila dia demam... aku pun jawab.. dari hari Jumaat... bila doktor kira-kira.. congak-congak... alih-alih dia kata... "kita cek darah, takut denggi"


aku pun ok ajer... aku nie jenis kalau sampai klinik/hospital doktor nak kerja kan anak aku ke hapa... keje khen lar... sebab tujuannye aku nak tau sakit apa.. nak pulihkan sakit tu... kejam ke aku... aku tak rasa pun aku kejam.. ngehehhe



Haiqal tengah bersedia nak kene cucuk



Nurse tengah tenyeh kapas asid tue... ntah hapa depa panggil mende alah tu



Ho..ho...ho.... nengok tu jarum dah masuk. Aduss... tak pe lah ye nak... janji sihat. Nasib baik dia tak nangis ker.. melalak ker... sebabnye anak aku nie jenis nekad punye orang...



Tunggu result darah

Bila dah dapat result tu... Alhamdulillah.. tak de denggi ke hapa ker... cuma demam biasa. Tapi memang aku tau lah dia tak demam ngarut-ngarut nie... cuma 2 hari masa dia nak baik demam ari tu.. aku suruh rehat kat umah.. tak yah gie sekolah.. tapi bukannye dia berehat... bantai main sampai lupa diri tu baru pulih dari demam...



Ubat-ubat yang klinik kasik.. Ha.. selambak ko ubat.... lepas ni ko telan jerk lar ubat-ubat yang berlambak nie..





2 comments:

  1. ar.... cuak kalu kena amek darah atau tgk orang lain kena amek darah..



    larik!!!!!!

    ReplyDelete
  2. NM02

    Memang cuak.. tapi terpaksarela

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...