KAWAN-KAWAN SAYA

Friday, 17 June 2011

Tak Puas Hati Mende Pulak Tu

Biasa ler kalau dah duduk satu pejabat ramai-ramai mesti ler ader yang tak puas hati kat orang tu lah... kat orang nie lah.... termasuk ler kat opis aku nie... Orang ni buat keje tak elok lah... orang tu rajin mengulor ler... ntahapahapa lagi lah... ngehehehe... jangan maraaeee..



Amboi.. bukan main miker yer... berkerumun kat tempat aku nie.. meluahkan perasan korang....  ce citer... ce citer mende yang korang tak puas hati tu... meh awak kabor khen kat deme buat keje bior semenggah sikit... ngeheheh.... gaya besor pulak pangkat awak kat sini hek...

 Ha tu minah baju bunge tue tengah meluahkan perasaan tue.... 


Pasai apa hang mengamuk semua....  owh pasal tuntutan elaun gropenye....tak pe tuntut lagi.... selagi layak.. ko tuntut sampai dapat... lagi pun duit2 tu pun bukannye depa punye... kerajaan punye.... selagi layak tuntut... 


Sebenarnye aku pun tengah menuntut jugak elaun.. tapi dah lulus dah tuntutan aku tu... owh..kira murah jugak ler rezeki aku ni.. tanpa sebarang halangan yang besar.. cuma lambat sikit ajer....


Muka tak puas hati


 2 pakcik nie pun tengah bincang pasal elaun jugak... yang berdiri tu dari tahun 2000 lagi elaun dia tak berbayar... ceh... buat apa disekat-sekat kalau rezeki orang.. bayar jerk lah.... pas tu kalau ader kesilapan dari segi penyediaan dokumen... telefon ler...cepat sikit orang nak tau ape yang silap... jangan diperam surat tu lama-lama.... menyekat rezeki orang tu khen tak elok....


Ni apsal lak nie.... kalau tak puas hati pun jangan ler sampai gini Emy...


Apapun aku tak berpihak kat belah mana-mana... cuma kat pejabat aku ni... (yg berkenaan) kurangkan lah sikit kerenah birokrasi... utamakan kebajikan staff... bukan apa.. sepanjang 10 tahun aku berkhidmat dengan kerajaan.. pejabat aku sekarang ni lah paling teruk pengurusan dia.... saling mencari kesalahan antara satu sama lain.... pada aku itu zaman dulu....


Bila jadi keadaan macam ni lah buat aku rindu sangat kat opis-opis lama aku.. terutama JPJ Padang Jawa... suasana muhibbah kat sana dulu tak pernah aku lupakan... semoga suasana tu berkekalan hingga kini.... Kat MECD pun aku rindu suasana kerjasama dan ambik berat antara satu sama lain.... huh.. memang rindu zaman muda-muda..

2 comments:

  1. kesian diorng..
    rezeki diorng di tahan2
    T__T

    ReplyDelete
  2. Anati Soki

    Tu lah kesian khen... kadang-kadang kalau tengok pulak orang tua kene buat cam tu.. lagi kesian.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...