KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 29 June 2011

Memang Berbaloi!!!

Apa yang berbaloinye.... hmmm... Jumaat hari tue ada Hari Jalinan Mesra kat sekolah Along... kalau sekolah aku dulu kitaorang panggil open day . Pagi-pagi lepas hantar Haiqal sekolah aku gie sekolah Along untuk perjumpaan ngan cikgu Along.



Shahfiq yang setia menjadi bodyguard aku



Aturcara majlis


Sampai jerk kat sekolah tu ada satu taklimat untuk ibubapa murid-murid tahun 1. Sebab pelajar tahun 1 mulai tahun ni silibus pembelajaran derang pakai KSSR... zaman aku dulu KBSR.



Taklimat untuk ibubapa



Mak bapak yang gigih menahan lenguk kaki beratur untuk mengetahui result pekse anak2...


Sementara ramai yang tengah beratur panjang aku pun bawak anak kecik aku gie makan kat kantin sekolah...



ShahFiq ngan Milo ais



Nasi lemak share berdua

Lepas isi perut aku pun bersemangat nak beratur.. nghehehhe..




Result Along... aik apa... sekarang dah tak de repord card lagi hek... semua print pakai paper... lor gitu ker....


Alhamdulillah.. result Along mampu buat aku tersenyum bangga... dia mencapai tahap 3.. cikgu kata budak darjah 1 ni paling tinggi pencapaian dia tahap 4... itu pun yang betul2 terror ler... kalau tahap 5 ngan 6 cikgu kata darjah 5-6 baru capai tahap tu.... Bagus.. anakku...



Cikgu tengah beri penerangan kat mak bapak








Result pekse matematik... 98%...

Cikgu Along kata subjek matematik dia memang power.. ngeheheh.. power hek....Alhamdulillah... aku memang menyengeh jek masa cikgu puji anak aku... masa ni lah aku rasakan usaha aku selama ni berbaloi dah terbalas dengan result pekse yang memberangsangkan.


Berbaloi aku menjerit tiap-tiap malam sebab suruh korang adik beradik bukak buku... buat latihan... kalau jiran sebelah... jiran belakang dengar aku menjerit... mesti derang ingat aku bergaduh laki bini... nghehehe


Macam-macam cara aku guna untuk buat anak-anak aku belajar... dari cara yang lemah lembut... ke cara yang keras, semua tu untuk memastikan anak aku berjaya dan tidak ketinggalan dalam pembelajaran.


Biarlah orang nak kata cara aku ajar anak-anak aku agak keras sikit... tapi itu adalah cara aku... jangan sama khen cara aku mencorak anak-anak aku dengan cara orang lain mencorak anak-anak mereka... sebabnye  anak aku adalah acuan aku....




2 comments:

  1. ala...tak pegi pon...salah fahaman la...kat surat tulis hari terbuka bukan hari report kad...ader ke cenggitu...akk yg silap ker sekolah yg silap nih

    ReplyDelete
  2. hyazz

    panggilan hari nak ambik report kad dia panggil lain-lain..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...