KAWAN-KAWAN SAYA

Sunday, 19 June 2011

Jalan-Jalan Pasar Malam

Lepas balik ambik anak2 aku dari sekolah agama.. kepala hotak mula berfikir nak masak apa untuk makan malam... so gie hangkut anak2 bawak gie pasar malam.... cari bahan mentah...


 Seafood... kat sini aku tangkap ikan talapia merah... suruh mamat tu belah belakang...kalau ikan talapia ni belah perut tak sedap... kalau belah belakang....pas tu belah 2.. sedap.. garing....


Udang segar-segar




Kat pasar malam memang segar-segar... sampaikan kalau nengok jerk sayur2 kepala terfikir nak masak aper.... tue yang syok kalau pergi pasar malam...


Cendawan..jagung.... kalau terpandang nie... kepala hotak aku akan fikir nak masak tomyam... 







Yong Tau Foo


Pelbagai pilihan


Anak-anak aku dah beratib nak makan yong tau foo.. depa nak jejari ketam... walhal aku dah beli ikan sayur bagai nak masak... beli lah sikit... jangan teringat plak nak tidow nanti... 


Bukan apa kalau kat pasar malam.. makanan yang paling aku takut beli Yong tau foo nie lah... bukan sebab apa... takut terlajak membeli... selalunye kalau beli mende alah nie mesti 10 hengget punye lah.


Selama aku merayau kat pasar malam tu.. sedar tak sedar dah gelap ajer... tetiba tipon berbunyi... owh... En. Suami dah mula mengelesor mencari bunga dia yang hilang.... mau tak nye... tiba umah jerk.. bini tak de.... kui!...kui!...kui!... ha... moh anak2 kita balik... abah dah tipon tue.... suruh balik.... ngehehehe..





3 comments:

  1. wow sedap nya nmpak udang2 freshhh tu,sgt suke udang.

    ReplyDelete
  2. bestnyerrrr pasar malam..dah lame tak pi

    ReplyDelete
  3. rara pinkmaria:

    memang segar udang dia.. besar.. bulat2


    Umi Asura Sanusi

    saya pun jarang pergi pasar malam.. tapi ntah kenapa bersemangat pulak hari tu...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...