KAWAN-KAWAN SAYA

Wednesday, 8 June 2011

Ibu Tunggal, Ibu Tinggal, Ibu Tunggul

Sejak kebelakangan ni asyik out station jerk hubby aku nie... Suke tinggal-tinggalkan aku tau... bulan ni ajer berapa kali dia gie keje kat luar kawasan.  


Ibu Tinggal..  gelaran tu amat sesuai kalau yang sering ditinggalkan... hmm macam aku...



Ibu tinggal nie berbeza tau ngan ibu tunggal... huhuhu jangan disamakan pulak gelaran tu ngan ibu tunggal... Gelaran Ibu Tunggal ni boleh dipegang oleh wanita yang bercerai atau kematian suami. 

Aku angkat topi lah kalau pompuan yang bergelar ibu tunggal nie berjaya dalam kehidupan terutamanya dalam mendidik anak-anak. Bukan senang Ibu tunggal nak menghadapai segala cabaran dengan tabah tau... mereka umpama lilin pada anak-anak mereka... betul ke perumpamaan tu.. hanya mereka yang tahu


Ibu tunggul pulak macam mane hek.... nie cuma gelaran yang kepala hotak jahat aku jerk tau.. ...tak de apa-apa..... ngeheheh....pandai-pandai hotak jahat korang fikir, apa yang aku fikir......  Jangan Maraeeee


Entry nie sesaja jer aku buat... bukan ada apa-apa makna pun.... boring sebenarnya... Hubby aku hari ni naik Melaka 3 hari.... dah le anak-anak kat umah mak aku... nampaknye petang ni kene ambik ler derang... takut aku tidow sorang2 kat rumah kalau ada hero-hero aku tu tak  pe...tak takut... dah ler semalam aku nengok cerita Senjakala... termimpi-mimpi aku....

 





4 comments:

  1. belacan satu.... melaka mari... hikhik

    ReplyDelete
  2. ha, hero dh ade nnt bole la tgk cite seram lain plak :p

    ReplyDelete
  3. wanie

    sekarang teman tak telan belacan..resdong... teman gantikan belacan ngan kiub ikan bilis... kecuali sambal belacan...tak boleh ditukar ganti kebelacanan dia...

    ReplyDelete
  4. paish

    bila hero ada semua berani

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...